17 november 2009

Minu Soome, Kaja Tampere Saksakulm

Ei-ei, siit ei tule mingit raamatuarvustust, tühi lootus puha.

Selleks, et asjast rääkida, peaksin ma natuke kaugemalt pihta hakkama. Nimelt lugesin ma paar nädalat tagasi selle raamatu läbi, mis ei ole muidugi teab mis suur töö, oli hoopis selline kiire ja hooga lugemine. Sain mitme üllatuse osaliseks, ennekõike seoses sellega, et tabasin end korduvalt mõttelt, kui palju sarnasusi on Soomel ja soomlastel Taani ja taanlastega. Minu Taani-tekst on lõpetatud ja viimane punktki mõned ajad tagasi paika pandud. Oma teksti ma küll (endiselt) üle lugeda ei suuda, kuid see-eest võtsin täna hommikul esimese kohvitassi kõrvale kätte uuesti Minu Soome. Et vaataks siis taas üle need kohad, kus ma eriti teravalt tundsin mingit tuttavlikkust.

Aga ka mitte sellest ei tahtnud ma praegu kõnelda:) Vaid hoopis sellest, mis juhtus teisele tassile kööki järgi minnes. Nimelt ujus mu pilk nagu tavaliselt ka korraks aknast välja. Ja vastu vaatas siis säärane pilt:



Ei mul olnud enam aega hakata kvaliteetset pilti aparaadist välja võluma, olukord ise tegi ka parajalt nalja, sest nagu ma aru olen saanud, on Kajal mingi oma teema karudega:) Et see mõmmik sinna prügikasti otsa oskas nii tabaval momendil potsatada. Ja siis, kui pildi ära tegin, meenus kohe Kaja raamatust see saabaste liiklusmärgile riputamise koht. Nii et see konkreetne situatsioon ei olnud küll nüüd seotud teemaga Soome vs Taani, aga vist hoopis siis Soome vs Eesti....

1 kommentaar: