01 juuli 2010

Laenutushüvitised Taanis ja Eestis

Tänases ajalehes torkas silma (jah,just nimelt torkas:)), et Taanis jõudis kätte see kuupäev, mil autorid saavad kontole oma laenutushüvitise. Kuna see pealkiri mulle lehest vastu vaatas, siis otseloomulikult oli mul kiusatus edasi lugeda, et k u i palju siis ometigi - no eestlane ju ikka loeb teise raha:P Ma siis korra vaatasin, pühkisin silmad puhtaks, ja vaatasin veel korra. Shokeeris loomulikult võrdlus Eesti analoogsete nimekirjadega. Hetkel küll uuesti ei viitsi otsida, aga mulle meenub, et paar aastat tagasi oli Eestis tabeli tipus nagu vist Milvi Lembe ja summa oli vist kusagil 20-30 000 vahel (ei imestaks, kui sealt veel maksudki maha lähevad).
Värsked andmed Taani kohta kinnitavad, et "edetabelit" juhib Bjarne Reuter, kes teenis eelmise aasta laenutuste pealt ei rohkem ega vähem kui 795 411.49 dkk (eesti kroonides siis kaks korda nii palju). No tule taevas appi, selle pealt maksaks ju suisa rõõmuga makse:))))
Ajalehes välja toodud tabelis on esikümnes kõik üle poole miljoni dkk saajad. Kusjuures paremad summad on noppinud laste-ja noortekirjanikud!
Kui ma täna juba numbrite lainel olen, siis lisaks veel, et laenutushüvitise saajaid oli 8 544, nendest 4% sai enam kui 100 000 dkk. Ja muide, eelpool mainitud Bjarne Reuteri teoste eksemplare peaks raamatukogudes üle Taani olema kokku 276 901 tk.

Nii et sellised vahvad uudised siitkandi autoritele. Eesti omadele need vist nii vahvad ei tundu...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar