14 detsember 2010

Natuke eestlane. Isiklikuks tarbeks - teistel paluks mitte lugeda!

1. Sa kasutad sõna “normaalne”, kui midagi on hästi.
Vist küll, periooditi siiski mitte.
2. Kui sa külastad oma välismaal elavaid sõpru, võtad sa Kalevi šokolaadi kaasa.
Siililegi selge! Iga uus sort kindlasti + vana klassika
3. Sa oled külastanud Laulupidu vähemalt üks kord kas osaleja või pealtvaatajana.
/punastamise koht/ ei!!! Ma ei armasta massiüritusi.
4. Sa tead, et saunas käimine on 80% ajaviide ja 20% pesemine.
Kindel see.
5. Sa kasutad Skype rahvusvaheliste kõnedena.
Peaaegu, kuigi selleks kulus kaua aega enne, kui selleni jõudsin.
6. Kohuke kuulub sinu menüüsse.
Vihkan kohukesi, ei suuda tänaseni mõista, et sellised käkid on tootmises.
7. Sa deklareerid oma maksud internetis.
Jah.
8. Sa uskusid väiksena, et lätlastel on kuus varvast, kui sa kuulsid inimesi sellest rääkimast.
Ei, kuigi vähemalt kord nädalas kuulen sellist juttu veel tänapäevalgi.
9. Sa oled veetnud vähemalt ühe jaanipäeva Saaremaal, Hiiumaal või mõnel muul väiksemal saarel.
Ei, mitte et see mõte mulle sümpaatne ei tundu, aga pole lihtsalt juhtunud nii.
10. Sa oskad tsiteerida filme nagu “Viimne reliikvia” ja “Siin me oleme”.
Ju vist...
11. Sa sülitad kolm korda üle vasaku õla, et kõik hästi läheks.
Üldiselt vist mitte, kuigi ei saa välistada, et on mõni kord ette tulnud.
12. Sõnad “veoauto”, “täieõiguslik”, “Jüriöö ülestõus” ja “jää-äär” on sulle kergest hääldatatavad. Jah.
13. Sa arvad, et pole olemas liiga palju sarkasmi.
Ei
14. Sa oled pettunud, et Jaan Kross ei saanud kunagi Nobeli kirjanduspreemiat.
Jah
15. Sa oled käinud Soomes.
Jah. Tervitused Joulupukkile, Kätule, Krisule, Rennele, Timole, Liivile, Pekkale, Tiinale, Tuomasele ja kõigile teistele toredatele inimestele!
16. Sa ütled “noh” (kõlab nagu “no”) isegi inglise keeles rääkides.
Jah
17. Sa tead laulude “Mutionu” ja “Rongisõit” sõnu peast.
Rongisõit nüüd küll päris hästi peas ei ole, mingis kohas on kiisud ja notsud kapitaalselt sassis.
18. Sa nõustud, et naisekandmine on tõeline spordiala (vähemalt seni, kuni eestlased võidavad).
Ei, olen selles osas konservatiivne.
19. Sinu parima sõbra tüdruksõber on sinu inglise keele õpetaja tütar ja nad elavad sinu vanavanemate kõrval, kes olid sinu nõuniku kolleegid, kelle sõber on sinu...
Jah
20. Sa arvad, et jook alla 20% pole alkohol.
Ei
21. Sa vaatad termomeetrit enne välja minekut.
Raudpoltkindel.
22. Sa vaatad mõlemale poole enne tee ületamist, isegi kui see on ühesuunaline.
Jaaaa, sest muidu oleksin juba vähemalt 2 korda teise ilma saadetud. Eriti kehtib see Tartu tn kohta, kus mõni esimest korda linna sattunu kohe peab vastassuunas sõitma.
23. Sa muigad, kui inimesed küsivad sinult su rahvustoidu kohta.
Ei oska hetkel öelda.
24. Isegi kui sa ei kuula Veljo Tormise ja Arvo Pärdi muusikat, arvad sa, et nad on headeks sümboliteks meie riigile.
Jah
25. Sa oled petnud oma abikaasat vähemalt kümme korda, kuid sa siiski arvad, et oled õnnelikus abielus.
Ei
26. Kui keegi küsib sinult “Kus asub Eesti?”, vastad sa ruttu, et Põhja-Euroopas Soomest lõunas.
Oleneb küsijast ju:)
27. Sinu vanaema “käekott” on vana kilekott, mida on kasutatud mitmeid kordi.
Ma kardan küll, et nii see on. Kuigi ma kohaldaks selle põhimõtteliselt ka vanemas eas meesterahvastele. Eriti meeldib mulle, et sellise kilekoti põhjas kantakse mobiili.
28. Hapukoor maitseb hästi kõigega.
Raudselt jah!
29. Kuigi mõni välismaalane võib rääkida eesti keelt kohutavate vigadega, ütled sa talle ikka, kui imeline on tema eesti keel võrreldes enamiku venelastega.
Jah, sest nii ongi.
30. Sa pole kunagi näinud kedagi kandmas karupükse.
Jummel, seda ma küll ei tea... Lapsed minu noorusajal vist ikka kandsid...
31. Sa oled kuulnud väljendit “eestlased on aeglased” vähemalt üks kord.
Jah.
32. Sinu jaoks on vägagi normaalne süüa hapuks läinud sööke nagu hapukurk, hapukoor jne.
Jah, ja samas mõelda, et rootslased oma mädanenud kala söömisega on imelikud:)
33. Sa eelistad spordile poodi jooksmist reede õhtul kell 19:50, et osta alkoholi.
Ausalt öeldes ei eelista ma antud valikust kumbagi...
34. Sa oled tõeline eestlane, kui sa oled Tallinnast, sest iga tallinlane arvab, et Tallinn ongi Eesti.
Jah.
35. Kui sa kuuled kedagi ütlemas: “Eestlased on nii ilusad.”, siis sa vastad ilma emotsioonideta, et sa juba tead seda.
Ei, ma vaidlen kindlasti vastu. Ma kinnitan, et sellise väite esitajale ainult tundub nii. Ja lisaks võin pidada pika kõne naistest, kes tegelikult on ilusad.
36. Sa oled püüdnud inimestele selgitada, et “kauboi” on sõna eesti keeles.
Ei.
37. Kuigi sa pole kunagi kohanud Tootsi, Teelet ja Kiirt, tead sa täpselt, millised nad on.
Jah
38. Sa muigad, kui keegi ütleb, et ta ostis BMW.
Jah, ja on hästi, kui ma ainult muigan, sest mõnikord võib ka midagi krõbedamat lisanduda.
39. Sa tead, kuidas lõpeb lause: “Kui Arno isaga koolimajja jõudis...”
Jah
40. Verivorst maitseb hästi (vähemalt kord aastas jõuludel).
Jah, alates septembrist juba õigupoolest.
41. Sa arvad, et sini-must-valge kombinatsioon on rõõmsameelne.
Ei, kuigi ma mõistan, mida selle küsimusega silmas peetakse. Lipuvärvide nägemine võib tekitada meeldivaid emotsioone küll, kuid mitte seoses värvide endiga. Must värv lipuvärvides on siiski sünge ja tuleks ära keelata.
42. Sa arvad, et üks keel peaks koosnema vähemalt 14 käändest.
Ei.
43. Sa tead laulu “Põdra maja” liigutusi.
Jah
44. Igaühel sinu perest on pilte matustest.
Ei. Ma võiksin sel teemal pikemalt peatuda, aga ei tee seda:)
45. Sa oled Eesti üle nii uhke, et kui mõni välismaalane peaks ütlema eestlaste rahvaarvuks 1 million, siis sa parandad selle 1.3 millioniks.
Jah
46. Sa tead “Kaerajaani” liigutusi.
Häbiväärselt vähe siiski:( ja nende vähestegi eest pean olema tänulik tädi Mairele, kes ühega oma poistest sundis mind seda tagatoas umbes 4.-5. eluaastal õppima. Kahtlustan, et ta saatis meid mingil pillil, kuid ei ole enam päris kindel, millisel.
47. Sa ütled sõna “ühesõnaga” ning sellele järgneb pikk seletus, mida see tähendab.
Täpselt!
48. Sul kulub palju aega seletamaks välismaalastele, et sinu riigis on üle miljoni elaniku, mitte sinu linnas.
Ei
49. Sellest on möödunud nädalaid, mil sa nägid viimati sularaha.
Jah
50. Sa vaevalt mäletad, et on ka teisi viise maksmiseks peale pangakaardi ja elektroonilise tee.
Jah
51. Kui sa lähed linna, kus on metroo, eelistad sa veeta terve päeva sellega sõites.
Ei, ma ei usalda endiselt metrood.
52. Sa arvad, et ka kõikides teistes riikides on internetile ligipääs laialdane.
Jah
53. Sa tunned, et Tartu Ülikool on viie parema, suurima ja vanima ülikooli hulgas üle kogu maailma ja kui sa oled selle lõpetanud, on kõik uksed sinu jaoks avatud.
Ei
54. Ujumine 18-kraadises vees suvel on sinu jaoks täiesti normaalne.
Ei, ujumine kui selline ei ole minu jaoks üldse normaalne tegevus ja nähtavasti ka ei saa selleks kunagi. Eriti ei mõista ma neid, kes ujuvad mingites näkastes järvedes ja merevees.
55. Sa oskad nimetada kõiki suuri muusikalisi üritusi peast, mida on Eestis peetud.
Kindlasti mitte kõiki.
56. Viru tänaval kõndides oskad sa nimetada kõiki neid kruiisilaevu, mis on sel päeval Tallinna sadamas.
Eiiii! Jumal, mis küsimus see on?
57. Sa tead kõigi kolme Eestis elavate mustanahaliste nimesid.
Ma võin küll 3 nime öelda, aga kindlasti ei ole need KÕIK, kes siin elavad.
58. Sa mäletad 1-kroonist paberraha ja 5-sendist münti.
Jaaa.
59. Sinu bioloogiline kell saab täpselt aru, mil sinu 15 minutit parkimist kesklinnas on täis saanud.
Jah, kuigi ma ei pargi, aga põhimõtteliselt nii see võiks olla küll.
60. Sa oled käinud Olde Hansas.
Ei, ja ma tahaks juba hüüda, et saage üle oma pealinnakesksest mõtlemisest:)
61. Kui sa oled tallinlane ja sul võtab aega rohkem kui 10 minutit, et sõita linnas ühest kohast teise, oled sa juba küllalt tüdinenud, sest see on liiga kaugel.
Keeldun vastamast
62. Sinu arst soovitab sul minna solaariumisse heleda naha tõttu.
Eriti haige väide.
63. Sinu jaoks on vältimatu, et pead sõitma mõnda teise riiki riiete, jalanõude, raamatute ja lõbustusparkide pärast.
Nii ja naa
64. 1.klassi õpilased mobiiltelefonidega ei üllata sind enam.
Kahjuks jah:(
65. Kõige keerulisemad ained, mida sa koolis õppisid, olid Eesti ajalugu, Eesti geograafia ja Eesti kirjandus. Ning loomulikult vene keel.
Ei
66. Sa räägid uhkusega Eesti kõrgeimast mäest ning tead, kui kõrge see on.
Ei
67. Kõrgemad kui 20-korruselised majad on vaatamisväärsus, mida sa näitad teistele külastajatelegi.
Ei
68. Sa leiad, et Eino Baskini naljad on naljakad.
EIIIIII!!!!
69. 23.juunil tunned sa vastupandamatut soovi süüa šašlõkki.
Jah. Hea, et õlle joomise kohta ei küsitud, sest ma oleksin siis tõepoolest karjuma hakanud.
70. Kui sa kuuled “Kristina”, mõtled sa Šmigun-Vähi, mitte Aguilera.
See väide mulle meeldib, vastus on loomulikult JAH!
71. Igal aastal soovid sa sügaval sisimas, et Eesti võidaks taaskord Eurovisiooni.
Jah, väljaarvatud ühel aastal...
72. Kartul on sinu jaoks sama, mis riis jaapanlastele.
Ju vist
73. Sa usud, et Eesti suvi koosneb kolme nädala pikkusest halvast suusailmast.
Jah
74. Sa ei suuda oma elu ette kujutada ilma Kalevi šokolaadideta või Vana Tallinnata.
Ei, Vana Tallinn on jäkk ja shokolaadid teiste jaoks ikka:)
75. Sa oled uhke, et Ernst Hemingway kirjutas, et igast maailma sadamast võib leida vähemalt ühe eestlase.
Jah
76. Kümme kuud aastast on liiga pime, et olla üleval ja kaks kuud on liiga valge, et minna magama.
:)
77. Sa vaatad inimesi imelikult, kui nad küsivad, kas Eesti kuulub Euroopa Liitu.
Jah
78. Sa ootad rohelist tuld valgusfooril jalakäijate rajal, isegi kui ühtegi autot pole näha.
Jah. Ja kostitan hävitava pilguga igaüht, kes selle vastu eksib. Teate, et mu pilk võib väga vastik olla?
79. Sul on või on olnud konto rate.ee’s, kuni sa avastasid, et on ka olemas Myspace, Facebook ja Orkut, mis on palju paremad.
:)
80. Lõuna-Euroopa inimesed räägivad sulle suure entusiasmiga, kuidas neil sadas maha paar sentimeetrit lund, kuid see ei liiguta sind emotsionaalselt üldse.
Jah
81. Sa tead, mida “spikerdamine” tähendab ja sul on sellega head mälestused.
Just
82. Sa ei saa aru füüsikast ja keemiast ning õpetajad püüavad sulle seda kõigest väest õpetada.
Jah, kuid nad loobusid juba ammu. Eriti Toodo, kes pani mulle hinde küll välja, kuid vaatas sügavalt silma sisse ja ütles, et ma kunagi enam elektriga tegemist ei teeks... Mõjus, ma olen elektririistadega äärmiselt ettevaatlik ja seni veel edukalt.
83. Kui sa sõidad bussis, trammis või trollis piletita, saad sa aru, miks sind “jäneseks” kutsutakse.
Ma ei sõida "jänest", tolad!
84. Sa tead, mida tähendab “läbu”.
Jah
85. Sa tead, kes on Taara.
Nujah
86. Sa oled hull Pärnu rannas päevitamise järele.
Ma olen hull Pärnu järele, aga mitte päevitamise järele:)
87. Sa oled elanud korterites rohkem kui eramajades.
Nii ja naa
88. Sa oled uhke, et lähed lumega kooli või tööle, kui samal ajal Ameerikas on “lumepäev”, mis tähendab, et sel päeval pole kooli ja tööd.
Ei
89. Sa tead, et kui tuleks uus jääaeg, jäävad eestlased paremini ellu kui Lõuna- ja Lääne-Eurooplased.
EI
90. Sulle meeldib globaalne soojenemine, kuid sa ei kujuta ette jõule ilma lumeta.
Ei
91. Sa sööd putru hommikusöögiks.
Kui just peab...
92. Sinu koolis pakutakse boršši või seljankat.
Vist oli küll nii
93. Sa sööd kõike sidrunipipraga.
Ei, ainult ühte asja:)
94. Sa saad aru, et suvi on käes, sest “Reporter” on oma nime muutnud “Suvereporteriks”.
Mida väide!!! Ma vaatan sel ajal Ringvaadet, kindlasti mitte Reporterit:) Minu teha oleks, ma viskaks selle kasti majast välja.
95. Sa tead, et Kreisiraadio pole raadiokanal.
Jah
96. Nähes Baltimaalasi mujal maailmas (välja arvatud Balimaades ja Poolas), tunned sa suurt sugulussidet.
Ikka
97. Sa isegi mitte ei oota eestlaste võitu jalgpallimatšil, kuid vaatad seda siiski suurepäraste emotsioonidega.
Ei, ma ei kannata jalgpalli silmaotsaski. Pean parandama, olen siiski kunagi ühe mängu vaadanud algusest lõpuni. Ma ei mäleta, kes mängisid, igatahes neid oli PALJU, nad olid platsil kuidagi rahutud, siblisid sihitult ringi, viiendat geimi ei tulnud ja punkte oli ka kuidagi nirult...Ju see siis jalgpall oli, ma arvan.
98. Sa sööd hernesuppi ja vastlakukleid igal aastal vastlapäeval.
Kukleid, jah!
99. Sul tuleb kananahk ihule, kui kuuled Tõnis Mäe laulu “Koit”.
Ei, aga ma võiksin nimetada laule, millega tuleb.
100. Vähemalt üks sinu pereliige on osalenud Balti ketis.
Ei tea küll, et oleks. Me tegime tööd sel ajal - loomad laudas ja porgandid põllul ei küsi Balti ketist...

1 kommentaar:

  1. Tubli töö, päris naljakat küsimused ja parajalt vahvad vastused neile!

    VastaKustuta