04 veebruar 2011

Väljas on veebruar...


Kui aknast avanev vaatepilt on nii ängistav nagu täna, siis ma ütlen, et parem olgu juba üldse üleüldine pimedus. Tuul ulub nii, et tahtmine on kõik hingesopid välispidisele sootuks sulgeda. Samamoodi võivad end tunda teod ja kilpkonnad, kui nad välise ärritaja mõjul kaitsvat varju otsivad. Täna kuluks mullegi selline kilp ära. Ühes paari küünlaga, näiteks.
Aga tuul ulub ikka. Temal on ükskõik, et mina siin tema pärast halan.
Mere ääres on tuul teistsugune. Siis on tuulel endal tuuled valla, tuul tantsib ja mässab. Ja selles on ilu. Vabadust.
Linna kivimajade vahel on tuul ise ka õnnetu. Ulub ja undab ja otsib väljapääsu. Kivimajade labürindist. Mõnikord jääb tuul tänavatele kinni, kohe päris kinni. Eksleb ühel ja teisel, kuni jõuab viimaks ikka alguspunkti tagasi. Mida enam ta eksib, seda vihasemaks muutub. Kuni rebibki meeleheites mõne katuse või puu ühes juurtega.
See kivimajade tuule vingumine on ängistav.
Lagedate väljade tuul tantsib ennastunustavalt. Linna oma seda ei oska. On abitu nagu linnainimene isegi.
Aga tuul ulub ikka...

4 kommentaari:

  1. Penu kirjutas raamatus Minu Hispaania hästi, et kui juhtub, siis ikka veebruaris. Minul ka juhtus veebruaris. Aga kui selle kuu üle elad, siis on lootust ellu jääda :)

    VastaKustuta
  2. Mul vist nii hullusti selle veebruariga ei ole, aga selle kuu ilmadega olen stabiilselt pahuksis:)
    Olen muide viimastel päevadel palju Su peale mõelnud, et kuidas teil olukord seal on...

    VastaKustuta
  3. Aitäh! Meil siin minu linnas on suhteliselt rahulilk, elamurajoonides tavaline, kui just välja jätta see, et mehed ise turvavad tänavaid öösel, sest politseid ei ole. Aga eks väike ärevus ikka on seoses sellega, mis toimub Kairos. Õnneks hetkel kõik rahumeelne ja inimesed on rahvusmeelsed. Loodame õnnelikku, rahulikku, tulemusrikast lõppu :)

    VastaKustuta
  4. Jälle nii ilusasti kirjutatud - see et tuul on kivimajade vahel önnetu ja siis suurest vihast möne katuse rebib...Ja täitsa nöus. mereääres on tuul töepoolest selline uhke ja vöimas ja julge, aga majade vahel vihastamaajav önnetus.

    VastaKustuta