05 aprill 2011

"Sinine taevas ja mustad oliivid"


Kreeka vastu ei saa mitte miski! Punkt.
See eelmine Kreeka raamat oli hea, no juba Kreeka enda pärast eks ole:) Aga see praegune, see on hetkel parim. Kuidagi ausam ja kreekalikum.

Ja see esikaas, no kuulge, see ON Kreeka, minu Kreeka, jumala eest. Selle eest võiks surra lausa!
Mulle ei meeldi tegelikult siia blogisse katkendeid välja tuua, no lugegu igaüks ise, eks. Aga seekord ma pean...

"Me kuulsime Marinat enne, kui nägime. Usun, et ka ülejäänud Metamorfosi./.../ Hetkeks kujutasime ette, kuidas vaene loomake on püünise julmade hammaste vahele lömastatud jalga pidi kinni jäänud ja jookseb verest tühjaks. Kuid meie mail metssigu pole, veel vähem püüniseid. Möire kõlas uuesti. Tundus, et see kostab Nikose maadelt. Tema majast. Tema rõdult. Marina kõrist, kes oli terrassil ja millegi peale väga-väga vihane."

Kaheksajala püüdmisest:
"Kaheksajalg on väga tark. /.../ Igal kaheksajalal on oma väike koobas. Sellepärast ma käisin kaljude taga. Koobast pole lihtne leida. Nad tulevad välja ainult siis, kui toitu näevad. Peitupugenud kaheksajala leiab merepõhja uurides. Kui näed väikseid kalaluid või vähikoorikuid, siis tead, et kaheksajalg on seal einestanud."
Nikose suus kõlas see ülimalt lihtsana. Mõtlesin, et minul võtaks see kümme aastat aega, enne kui oskan eristada kaheksajala viimast einekohta ülejäänud merepõhjast, kuid ma noogutasin targalt kaasa.
"Siis järgneb keerulisem osa. Sa pead kaheksajala urust välja meelitama. Nad on väga ettevaatlikud. Ainus moodus nende välja meelitamiseks on näidata midagi väga maitsvat nagu näiteks krevetid. Nad himustavad krevette. Kuid sa pead panema kreveti loomulikult ujuma. /.../ Ja sa pead saama kaheksajala koopsasuust kaugemale välja. Kui ta ainult natuke nina välja pistab, siis pole loootustki."
Kõik see kõlas, nagu kuluks veel kümme aastat harjutamist.
"Kui saad kaheksajala koopasuust piisavalt kaugele, võid kasutada oda, kuid sa pead tabama pead. Sellest ei piisa, kui ainult jalga tabad."
Niisiis seisab Nikos oma merepinnal ulpivas vannis ja tabab odaga kolme meetri sügavusest kaheksajalga. ja sihib pähe. See kõlas nii lihtsalt."

Rääkimata rottide püüdmisest, "umbrella" õppimisest jpm veel. Kusjuures ma olen alles poole peal.

Tõesõna, lugedes selliseid raamatuid pole mul reisida vajagi, see on nii ehe. Pitsike ouzot ja souvlaki lisaks, ning olekski täismäng.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar