03 veebruar 2012

"Alfa" Kadri Kõusaar


Kõusaare raamatutega on see teema, et ma olen kahte varasemat lugenud. Olen selles üsna veendunud, kuigi tänaseks päevaks ei suuda ma neist just ülearu palju fakte meenutada. Mis aga kummaline, need mällu jäänud pisiasjad kipuvad kattuma moel või teisel "Alfas" olnuga. Ilmtingimata cool peategelanna, kes on eriti kõva käsi males, on enda arvates jube hästi kursis maailmas toimuvaga, rändab ilmas ringi, finantseerides neid käike teadagi kustkaudu...See on üks asi, mis mind veidi häirima jäi. Hullem oleks, kui raamatud veelgi väiksema vahega loetud juhtuks olema. Hetkel ütleme nii et - võis üle elada:)
Miks see "Alfa" mind just nagu kahte suunda kiskus? Nuputasin selle üle kogu lugemisele kulunud aja. Seal ju ometigi oli midagi, see oli selline lobe lugemine, käsitledes lähemaid ja kaugemaid teemasid. Juuditeema autori jaoks nähtavasti südamelähedane on ja ega nende teadmiste toomine tavalugejani ka paha tee. Kohati aga kiskusid dialoogid omamoodi loenguteks kätte minema - kiire ja kerge lugemine vaheldus ootamatult lohisevate faktiloeteludega. Ma usun, et see oleks tahtnud paremat läbi mõtlemist, kuidagi loomulikumaks kohendamist.
Oh, ma ei tea... See ei olnud kindlasti halb lugemine, aga ehk jäi kübeke tooreks, idee ja materjal olid ju head. Ja muidugi lõpp, see oli kahtlemata midagi minu maitsele.
PS Mulle endale meeldiks siiski, kui maailm ei oleks NII must-valge, alfad-beetad, juutide vihkajad ja nende kirglikud poolehoidjad jne.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar