19 aprill 2012

Taanlastest

Mulle mingil kummalisel põhjusel meeldib Andrei Ivanov, kahju vaid, et temalt nii vähe materjali saada on, eriti eesti keeles:( Siis seda enam liigutas minu täna hommikusi esimesi tunde tema "Peotäis põrmu" raamatust üks katkend, pean selle siinkohal ära tooma, sest see iseloomustab nii hästi taanlasi. Või vähemasti neid taanlasi, kes resideeruvad kusagil lõuna pool, näiteks Jüütimaal ja selle lõunapoolses osas. Ja kuna minu "omad" taanlased kadusid üldse kuhugi Sardiiniale rõõmsasti, siis mis mul muud üle jääb:)
Enamuse mu tuttavate ettevõtjate kohta kehtiks just sealt raamatust see üks ja kindel lõiguke, või paar.
..."Ega tema Esbjergist välja ei roni. Ta istub seal kindlalt, surmatunnini välja! Seal on kõik käe-jala juures. Ta paigaldab torusid kontorites ja eramajades. Milleks kusagile sõita? Ta on eluga rahul. Ta tuleb töölt pärast kella kuut, uurib koduteel, kas naabrinaisel pole toru või kraani vaja välja vahetada, ja sedasama pärib ka poes, kust ta oma Tuborgi ostab; ta joob seda teleka ees, vaatab saadet "Hvem vil være millionær" või "Hjelp, jeg er hypnotisert" või "Hotel Caesar". Tal on kõik OK.
Mida tal veel vaja on? Milleks uued kliendid? Miks peaks ta neid otsima?
Kliendid leivaad ta ise. Need on needsamad molud, kes kogu elu tema ümber tiirlevad. Samad näod, kellega ta õlut joob, järjekorras seisab, bussis sõidab. Ta tunneb neid lapsepõlvest saadik. Ja nemad teda ka. Kui neil hakkavad torud lekkima, siis lähevad nad ainult tema juurde. Just sedasi asjad Taanis käivad. Keegi ei lähe kuhugi kaugemale. Keegi ei hakka Saksamaalt ventiile tellima ega neid ise torudele otsa kruttima. Keegi ei hakka Iiri õlut jooma. Olgu ta pealegi sada korda maitsvam ja odavam. Ei, nad joovad oma Carlsbergi ja oma Tuborgi. "

Ivanov on nii mitmeski kohas suutnud taanlased mõne lausega ühte köita, nagu saakski neid vaid lause või paariga iseloomustada. Jumal, kui nauditav see on!
Ja ma olen alles nii vähe lugenud...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar