18 juuni 2012

Aasta tagasi...

Täna täpselt aasta tagasi jõudsin ma esimest korda Nizzasse. No Indigoaalase blogist mõni päev tagasi tema reisimuljeid lugedes kangastus kõik taas. Ka see kahjutunne, et tänavu jääb Nizza siiski vahele. Loodetavasti mitte järgmisel aastal.
Nizza tuksub sellises mulle absoluutselt sobivas rütmis. Kui vaja, siis kiirelt ja ägedalt ja kui tarvis, siis aeglaselt ja mõnuga.
Kuumav päike ja sini-sinine Vahemeri (mida ma teadupärast armastan ikka veel üle kõige!). Pastelsetes toonides majad. Lõhnad tänavatel, milles segunenud pitsad ja baguetid, vesipiip ja kuumus nii lämbe. Minimaalne pealetükkivus ja mõõdukas kogus viisakust.
Ja ülihead toidud ühes veiniga.
Odavad kingad ja hea hinnaga riided.
Aga ennekõike kuhjaga ilu ja rõõmu hingele.


Ja Eze... Ühest küljest nii suletud ja piiratud, teisalt pakkudes igal sammul vaateid, millest oleks piisanud järgnevaks viiekümneks aastaks:)



Antibes on linnake, kuhu tahaks kindlasti tagasi pikemalt, nagu paljudesse teistessegi kohtadesse.


Ephrussi aiad said avastatud tänu lennujaamas kohatud kaaslinlastele, kes neid lahkelt soovitasid. Ja mitte asjata.






Jah, see on see kuulus kindlusemägi. Väike mägi, suured muljed:) Samas tähendab see endiselt seda, et ma oma vigadest õppida ei kavatse. Ja järgmises linnas võin sattuda samasse olukorda ja ikkagi luku taha jääda.
Ning nii lihavaid hiiri ja rotte, kes põõsaste otsas mängleva kergusega ringi silkavad ei ole mul samuti õnnestunud enam näha. Küllap jõuab.
Ükski vein ja grillkana pole samuti nii hea maitsnud kui seal. Eks lukkude taga ole kõik emotsioonid võimsamad:)


Nizza tänavad on klass omaette.
Melu ja elu ei saa siin iialgi otsa. Ikka keegi laulab või tantsib või viskab saltosid või puhub seebimulle või žongleerib või teeb veel midagi kolmandat, mille peale sa lihtsalt ei tule. Iseenesest võiks pelgalt Nizzas elada paar kuud, tundmata vajadust sealt lahkuda.

Menton on omamoodi linnake. Raske öelda, kas sinna just ilmtingimata tahaks pikemalt tagasi minna. Võib-olla juba natuke liiga palju Itaaliat, ülepakutud moodi ja lärmakust.

Aga armastus sidrunite vastu algas kahtlemata just siit ja just sellest kohast. Limoncellost ei saaks ma enam iialgi külmalt mööduda ja sidruni võlude lai skaala sai selgeks täpselt siin. Neist külmkappidest ja nende sisust ma parem ei räägi. Menton on sidrunipealinn. Menton on igavesti olemas mu köögiseinal.

Monaco oli muidugi pulmapalavikus ja seega kahtlemata teise näoga kui muidu. Monaco jõudis mulle tunduvalt lähemale, suisa puges naha alla, lugedes Aune Pasti "Monaco, printsi poole teel". Väike ja ühtaegu suur.




Okeanograafiamuuseum näib esmapilgul kergelt ülehaibitud kohana, ent on tegelikult väärt külastust ja tutvumist.


Grasse, see üle ilma kuulus lõhnalinn, mis laguneb ja hääbub omal vaiksel moel. Sellest jäävad meelde kärisevahäälne transvestiidist ettekandjanäitsik ja ateljee, kus vanadest raamatutest/paberist/kartongist tehti taaskasutatavaid tarbeesemeid. Isegi aknakastide asemel olid praktiliselt riidepuud ja laste mänguämbrid lilledele koduks.

Ja kui palju veel ootama jääb...

5 kommentaari:

  1. Nice'is käinuna võiks selle linna nime ikkagi teada. Vähemalt viimati, kui ma maakaarti vaatasin, asus Nice Prantsusmaal ega olnud Itaaliasse üle kolinud.

    VastaKustuta
  2. Nii armas Sinust! Paraku ma tean jah, et selle linna nimi on Nice, kuid samavõrd olen ka kohanud, et paljud ei saa kahjuks esimese hooga aru, millisest linnast jutt, kui rääkida Nice´ist:)Seepärast harjunud kasutama itaaliapärast Nizzat.
    Usun, et kes tõeline austaja, saab aru mõlemast kirjapildist, või mis:)Aga täpsus ikka ennekõike:)
    Päikest, kulla anonüümik!

    VastaKustuta
  3. Väga lahe!
    Liis

    VastaKustuta
  4. Kas ei ole mitte ilmselge, et inimene, kes räägib Nizzast sellise kirega, loomulikult teab ja on kursis Nice´ga?

    Oskad ikka nii maaliliselt neid mälestusi ja emotsioone kirja panna :D
    Olen seda alati imetlenud.

    Kairi

    VastaKustuta
  5. Oh sa, meelitaja:)!
    Aga nagu näha, siis sul äratusteenust ei läinud vaja ja saidki kenasti üles:)

    VastaKustuta