11 oktoober 2012

Olustvere hoidiste mess

Vahepeal on olnud ka Olustveres juba traditsiooniks saanud hoidiste mess ja künnimeistrivõistlused. Noh, viimase osas ei ole ma just eriti kopenhaagen sõna võtma, ma võin öelda, milline on ilus traktor ja milline mitte, ma võin kilomeetri pealt öelda kui on tegemist John Deere´iga, aga muus osas jään hätta.

Hoidised on aga teine tubakas. Esiteks, mulle meeldivad ilusad purgid. Teiseks, on uued maitsed alati heaks vahelduseks. Ja kolmandaks, on ju ideaalne variant, kui võid süüa lusikatäie siit ja teise sealt ja ei pea pungestama tohutute purgitäitega.

Meie tänavune Olustvere-saak oli selline.






Muide, ma ei teagi päris täpselt mis põhjustel ei toimi see üritus laada või kauplemiskohana... Kuna osad esindatud grupid teevadki hoidised  konkreetse messi jaoks, siis nende puhul on see mõistetav. Ent on rida teisi tegijaid, kel peaks koguseid nagu olema, ent otseselt müümist oli vähe. Pigem tuli ise aktiivne olla ja siis lasta usinatel vaaritajatel kohvipaksu pealt hindu leiutada.

Paljukiidetud sirelimoos mulle isiklikult ei mekkinud eriti. Kuidagi liiga läilalt mõjus. Või oli siis asi suhkrukoguses, sest samas maitse oli sutsu omamoodi küll. Aga ehk on selleks hoopis magusasoolikat tarvis:) Ideel iseenesest muidugi oli jumet!

Samas kiidame ikka hääd asja ka, selleks oli vürtsmoos. Vürtsmoos võitis kastmete kategoorias ja retsepti jagati muidugi nii kohapeal (kes suutis trügida, sest külastajaid oli seekord kuidagi... tuntavalt palju), kui nüüd ka interneeduses tuulates võib seda leida.


VÜRTSMOOS

1 kg tomateid
125 g suhkrut
50 g küüslauku
50 g tšillipipart
25 g sinepiseemneid
20 g veiniäädikat
10 g soola
2 g basiilikut
1 g tüümiani
Koorige ja tükeldage tomatid ja purustage blenderis. Hakkige küüslauk ja tšilli ning segage tomatipüreega. Lisage suhkur. Keetke tasasel tulel kuni segu pakseneb. Maitsestage basiiliku, tüümiani, soola ja veiniäädikaga. Pange kuumalt ettevalmistatud purkidesse.

Tore oli, aga otsa sai!

2 kommentaari:

  1. Mulle meeldib ka. Eriti tore on siis ringi käia kui tead, et mõni asi on su enda tehtud, aga sa ei pea seal ise kohapeal rabama ja pakkuma kõigile oma vaaritatud maiustusi.

    Ja otseloomulikult on see mess ideaalne ideede kogumise koht. Pärast seda on hoidiseid suisa lust teha:D

    Nonhabeas

    VastaKustuta
  2. Ideede kohapealt meeldib mulle see, et pärast tundubki nagu võiks praktiliselt kõike koos kõigega purki panna:) Mängulusti ja -julgust saab sealt omajagu.

    VastaKustuta