30 jaanuar 2013

Eestlane, põline rikas...

... ehk kuhu kaovad legod?

Olles juba mõnda aega kimpus kõikehõlmava legomaaniaga, tulin ühel kenal talvepäeval imeliselt heale mõttele. Enda arvates.
Kõik, mis on sedavõrd popp ja noortepärane, peaks ju ka arvestatavat järelturgu omama, kas pole? Iga järgneva minutiga, mis kulutasin Soovis ja Kuldses Börsis ringi tuuseldamisele, mu innukus aga kahanes. Olin astunud täielikult ämbrisse.


Tulemuseks:
Kuigi otsingule tuleb vasteid oma paarisaja ringis või enamgi, siis moodustavad neist lõviosa interneti- ja muidu mänguasjapoodide kuulutused. Seega igatahes uute ja tavahindadega legode kuulutused, mis polnud minu eesmärk. Uued legod oskan ma tõepoolest ka ise kabandusvõrgust üles leida:)

Teiseringi legode müügikuulutusi tuli põhimõtteliselt ühel veebilehel kümmekond ja teisel vist mingi 3 tükki.
Selle, ütleme siis, et ca 15 müügikuulutuse hulgas, oli paar kuulutust, kus müüdi komplekte, mille hinnaks küsiti 70-100 eurot. Oli üks kiloga müüja, kg hinnaks tuli, kui ma õigesti mäletan, 22 eurot. Ja siis paari väiksema legokomplekti müüja, tegemist siis sama müüjaga. Ostusoovi leidsin vist kahe kuulutustelehe peale kokku ühel korral.
Ja kõik.

Muidugi võib siinkohal väita, et eestlane sipleb alles masujärgses kitsikuses, keegi mänguasju ei osta, ja no legosid ei jaksa ülepea keegi osta. Ja kui keegi ei osta, siis ei saa keegi neid ka teisele ringile müüa. Seda juttu võib põhimõtteliselt vanaemale rääkida ja ma keeldun seda uskumast. Nimelt, olen näinud küll neid jõulujärgseid legoriiuleid mänguasjapoodides. Ime, et riiuleid endid pole ära ostetud, sedavõrd tühjaks kaabitud on need olnud. Või siis on paar eriti krõbeda hinnaga megakomplekti tolmuma jäetud.
Mis siis ikkagi saab neist legodest?
Kuhu neid ladustatakse? Kellele neid hoitakse?
Pügikasti?

Üks variant on, et need liiguvad käest kätte, ent käest kätte liiguvad veel paljud muudki lasteasjad (lasteriided ja jalatsid, beebitarbed jms), kuid ometi liigub neid ka ostus-müügis ju. Miks siis mitte legosid?

Teine variant, millele ma tulla suudan, võiks olla, et need pisikesed legotükikesed on üsna mihklid ära kaduma ja kui komplekt ei ole enam täielik, siis ei juleta müüa. Samas ma ei ole kindel, kas kõik legomaniakid tahavad kangesti täpset ja täielikku komplekti ühes juhendi ja karbiga? Meie majas ehitatakse juhendi järgi vaevalt paar-kolm korda ja edasi tuleb puhas omalooming. Mis ongi legode üheks suurimaks plussiks mänguasjamaailmas (võrreldes näiteks mingite barbide, polly pocketite, ponide ja millega tahes) - peenmotoorika, loomingulisus, ruumiline mõtlemine, planeerimisoskus jms.

Huvipärast surfasin veidi rootslaste ja taanlaste juures. Rootslaste Blocket (meie Soov siis põhimõtteliselt vist) andis tulemuseks 532 müügikuulutust. Põgusalt üle lastes tundus, et need olid kõik ka eraisikute kuulutused (nende hulgas oli ehk ka mingeid otseselt sellesse kategooriasse sobimatuid tooteid, a la mingid muud mängud jms). Ka kiloga müümist oli seal, näiteks müüs keegi 23kg hinnaga 5000SEK.

Taanlaste Gul og Gratis (ehk siis meie Kuldne Börs) andis vastuseks mu päringule 2600 ja näpuga peale. Neid ma tõesti ei hakanud läbi kammima ja ehk oli seal ka äriettevõtete kuulutusi... Hinnad olid 1-2400 DKK-ni. Palju müüdi komplektidena, kuid samuti ka lihtsalt mingi suvalise kogusega, ainult legofiguure või veel mingeid vaiante.

Aga Eesti osas olen ma endiselt nõutu:)










7 kommentaari:

  1. perekoolis on ka mõned müügis, aga mitte üle kümne. ei tea jah mida nendega tehakse. meil see aeg alles ees, praegu veel vara natuke.

    VastaKustuta
  2. Ma olen ka sama asja üle mõtelnud ja sama nõutu. Hakka või ebayst ostma.

    Vähe sellest! Ma proovisingi ebayst legosid osta. Ebay tegi selle peale bööö! ja pani mu kaardi enda süsteemis kinni.

    VastaKustuta
  3. osta.ee-s on hetkel ootamatult suur legovalik.

    VastaKustuta
  4. vastab tõele küll:)
    Ja nagu osta.ee-st näha, siis kes on mõistliku alghinna määranud, sellel on isegi pakkujaid arvestataval hulgal.
    Aga ikkagi tahaks ma teada, miks nii vähe teisele ringile läheb?:) Mis neist saab lõpuks?

    VastaKustuta
  5. Meil on kolm väikest poega (4, 6 ja 8), see tähendab, et olemasolev legokohver, päris suur vahede ja sahtlikestega kast jäi kahe aastaga lootusetult väikeseks ja tarvis on uut. Ära kadunud või katki läinud on vähe tükikesi, küll aga on vähe järel õpetustest, ikka ehitatakse tuju järgi. Lähema 5-6 aasta jooksul tuleb legosid tõenäoliselt juurde, ja meie peres saavad lapsed mänguasju ainult sünnipäevadeks ja jõuluks ... Me ei kavatse ühtegi legojuppi ilmaski ära anda või müüa. Pahaks nad ei lähe ja korralikult pakituna ei võta siiski väga palju ruumi. Kui oma lapsed neist välja kasvavad, siis tekitame ühe külaliste lastele mõeldud kapi, kuhu kogume kõik popimad mänguasjad - legod on suurepärane lapsemagnet, et vanemad saaksid rahulikult kohvetada ja meie poisid ei peaks hoidjaid mängima. Kujutan ette, et nii mõnedki muud pered mõtlevad nii.

    VastaKustuta
  6. Väga vahva - üks variant siis juures, kuhu need legod kaovad:)

    VastaKustuta
  7. Mul sama mõte nagu anonüümsel - hoian kõik alles, sest Legod ei aegu ega lähe katki, võib küll järeltulevatele põlvedele tallele panna:) Ilmselt mõtlevad nii paljud eestlased, sest Legod ei ole sugugi odav lõbu...

    VastaKustuta