02 jaanuar 2013

Lugemisaasta 2012


HEAD UUT AASTAT RAAMATU-, BLOGI- JA MUIDU SÕPRADELE!

 
Üks lugemisaasta läheb taas lukku, õnneks nii mitmegi väärt sõbraga, hetkel käib jutt siis paberist sõpradest. Ma arvan, et selles nimekirjas on tubli kümmekond, kelle juurde ühel päeval veel kord tagasi tulla. Tõsi, ka pooleli on neist oma kümmekond jäänud. Põhjused selleks igakord erinevad ja alati isegi mitte raamatust sõltuvad.
Oli hea aasta!
 
 
Treier, Märt  Anne Erm : hiliskevad   

Bergman, Ingmar  Laterna magica    

Kross, Jaan  Kallid kaasteelised

Steinbeck, John  Vihakobarad  

Steinbeck, John  Karbitänav

Pelevin, Viktor  Omon Ra ; Generation "P"

Kõusaar, Kadri  Alfa   

Glattauer, Daniel  Hea põhjatuule vastu   

Nukke, Maret  Minu Jaapan : 23 vaadet tõusva päikese maale   

Petrone, Epp  Minu Ameerika. 3. osa, Kriis  

Bergman, Ingmar  Pildid   

Bergman, Ingrid  My story   

Ullmann, Liv  Muutumine   

Õnnepalu, Tõnu  Ainus armastus : valik esseid   

Karm, Hille  Taevas ja maa   

Lauli, Olle  Kodutus   

Fowles, John  Eebenipuust torn 

Raud, Rein  Hotell Amalfi   

Rifbjerg, Klaus  Anna (mina) Anna   

Delerm, Philippe  Terve pühapäeva oli sadanud 

Høeg, Peter  Elevanditalitajate lapsed  

Fowles, John  Maag   

Kuus, Katri  Minu Kasahstan  

Past, Aune  Printsi poole teel : minu unistus Monacost   

Merusk, Mae  Minu Sitsiilia : maffia kohta mitte küsida!   

Taska, Ilmar  Parem kui elu ja lühijutte

Kõomägi, Armin  Hea firma   

Reiljan, Merike  Anakronett   

Ivanov, Andrei  Peotäis põrmu  

Alari, Ann  Minu Inglismaa : vana ja hea   

Ivanov, Andrei  Minu Taani onuke : Tuhk   

Krauss, Nicole  Armastuse ajalugu 

Rossi, Sonia  Fucking Berliin : tudeng ja poole kohaga hoor 

Sabolotny, Mare  Kirjaklambritest vöö   

Leis, Janka Lee  Vihmasaatjad 

Asher, Jay  Kolmteist põhjust 

Vikerkaar, Vello  Pikk jutt, sitt jutt : kogutud lühijutud   

Bryson, Bill  Ringkäik kodumajas : eraelu lühilugu   

Larsson, Stieg  Purustatud õhuloss

Paris, Manona  Minu Moskva : kõigi vimkade kiuste 

Larsson, Stieg  Tüdruk, kes mängis tulega   

Larsson, Stieg  Lohetätoveeringuga tüdruk

Bryson, Bill  Ei siin ega seal : reisid Euroopas 

Väli, Linda-Mari  Eikeegi eikunagi eikusagil    

Raud, Anu  Juturaamat   

Rosoff, Meg  Nii ma nüüd elan   

Keränen, Mika  Minu Supilinn : tõelise elu mekk   

Leesalu, Diana  Mängult on päriselt   

Downham, Jenny  Enne kui ma suren  

Kriisa, Kristel  Neetud   

Sabolotny, Mare  Peaaegu inimene   

Erilaid, Helgi  Aja jälg kivis : Hispaania   

Reinaus, Reeli  Nahka kriipivad nädalad 

Taani novell

Fülscher, Susanne  Ilusad tüdrukud ei kuku taevast   

Grieg, Paula  Eikellegimaa : lugu mehest, kellest sai naine   

Rafaelsen, Ellinor  Öö New Yorgis : I Katja-raamat 

Amis, Martin  Surnud lapsed   

Albom, Mitch  Viis inimest, keda kohtad taevas   

Donoghue, Emma  Tuba : romaan   

Treiber, Jutta  Järve mitu värvi   

Zachert, Christel  Kohtumiseni minu paradiisis   

Hornby, Nick  Maoli

Org, Liina  Minu Suriname : võrkkiige ja luuaga läbi džungli

Peterson, Haive  Kebab ja kilukarp : kuidas eestlane, soomlane ja türklane restorani tegid (ehk kuidas mitte äri teha)

Ashilevi, Jim  Ma olen elus olemise tunne   

Kaplinski, Jaan  Santorini : Teekond Ayia Triadasse   

Jonasson, Jonas  Saja-aastane, kes hüppas aknast välja ja kadus  

Anderberg, Bengt  Amorina 

Cassidy, Cathy  Ingveripräänik   
 
Beigbeder, Frédéric  17.90 €

Sam, Anna Kassapidaja katsumused

Mänd, Heljo Kassikäpp

Vaarik, Daniel  Praktikaaruanne   

Blixen, Karen  Seitse fantastilist lugu   

Dinesen, Isak  Aafrika äärel  

Glattauer, Daniel  Kõik seitse lainet  

Lamp, Dagmar  Ööd kollases autos   

Rachman, Tom  Imperfektsionistid 

Harrison, Chris  Ülepeakaela : armununa Lõuna-Itaalias   

Eelrand, Helen  Pasodoble

Eelrand, Helen  Mida te kogu aeg lõkerdate? : 100 põhjust, miks armuda Andaluusiasse

Luitsalu, Susan  Küsimused kõikidele vastustele   

Siplane, Nele  Egiptimaa. II, Eestlanna ja tuhat üks ööd   

Plaser, Martin  Minu teine miljon

Kaasik, Viola  Prostituut : [eluline lugu 1990. aastate Eestist] 

Oja, Katrin  Muusa

Kallas, Kristina  Minu Vietnam : maailmakodanik, seljakott ja beebi   

Arnald, Jan  Intimus  

Kangur, Taavi  Kõigile saab kurikaga virutada

Kangur, Taavi  Nii siis jääbki   

Lõo, Liisi  Minu Tšiili : vahetusõpilase rõõmud ja rumaluse 

Atkinson, Patricia  Küpsev päike : naine, kes rajas oma viinamarjaistanduse

Atkinson, Patricia  La belle saison : maaelu Prantsusmaal 

Ramsland, Morten  Koerapea   

Mandre, Indrek  Striptiis : müüdid ja tegelikkus 

Peetz, Monika  Teisipäevanaised   

Gerhold, Pille  Minu Brasiilia : sipelgajaht vihmametsas   

Chbosky, Stephen  Müürililleks olemise iseärasused  

Piip, Kristiina  Minu Dublin : seitse kodu ja kolm bensiinijaama  

Haahtela, Joel  Liblikakoguja   

Watson, S.J  Ei. Tohi. Magama. Jääda  

Stockett, Kathryn  Koduabiline 

Kahro, Marek  Päikseta paradiis  

Barbery, Muriel  Siili elegants   

Siplane, Nele  Mina olen moslem 

Baricco, Alessandro  Siid

Kilusk, Ott  Veidrikud ja võpatused

Tungal, Leelo  Samet ja saepuru, ehk, Seltsimees laps ja kirjatähed   

Tungal, Leelo  Seltsimees laps ja suured inimesed : veel üks jutustus õnnelikust lapsepõlvest   

Õnnepalu, Tõnu  Mandala  

Ragde, Anne Birkefeldt  Ma teen su nii õnnelikuks 

Carrere, Emmanuel  Vaenlane   

Zusak, Markus  Sõnumitooja   

Kahro, Marek  Kaljud ja kameeleonid

Hansen, Aime  Eestlasena Londonis : kübar jalas, saabas peas 

Randmaa, Uku  Minu maailmameri : esimene eestlane, kes purjetas üksi ümber maakera

Musso, Guillaume  Ingli kutse   

Murdoch, Iris  Meri, meri  

Murdoch, Iris  Itaallanna   

Paasilinna, Arto  Poodud rebaste mets   

Veidemann, Rein  Lastekodu : memorandum

Paasilinna, Arto  Jänese aasta 

Murdoch, Iris  Inglite aeg   

Kasemaa, Andrus  Leskede kadunud maailm  

Baricco, Alessandro  See lugu

Vela, Helmi  Minu Albaania : paradiis ja põrgu  

Vihavainen, Timo  Äratuskell õhtumaadele  

Glavinic, Thomas  Öötöö                                   

Vint, Toomas  Avalikult abielust  

Grey Gladio  Maffia raha : Kunnari lugu 

Drinkwater, Carol  Oliiviistandus : mälestusi elust, armastusest ja oliiviõlist Lõuna-Prantsusmaal 

Drinkwater, Carol  Oliivihooaeg : armastus, uus elu ja oliivid ka   

Kaun, Eeva  Minu India : mister Singhi surm ja tuhat tassi chai'd 

Kaus, Jan  Asjaõigusest 

Leather, Stephen  Isiklik tantsija 

Ogawa, Yoko  Majapidaja ja professor 

Holvandus, Siim  Kõlupead Ameerikas    

Berg, Maimu  Moemaja 

Drinkwater, Carol  Oliivipuu : rännak läbi Vahemere-äärsete oliivisalude 

Piirve, Merlin  Ühe maailmavalutaja märkmed 

Drinkwater, Carol  Oliiviteekond : rännak vahemerelise kultuuri südamesse 

McLain, Paula  Pariisi abikaasa 

Alavee, Aile  Luule, ametnik 

Drinkwater, Carol  Oliivisaak : mälestusi armastusest, vanadest puudest ja oliiviõlist 

Vadi, Urmas  Tagasi Eestisse! 

Beltrán, Jan  Mässav Barcelona 

Hemingway, Ernest  Eedeni aed 

Laanem, Tiina  Sidrunid ja siilid

Laanem, Tiina  Väikesed vanamehed   

Stein, Gertrude  Alice B. Toklase autobiograafia                          

Laur, Märt  Appassionata 

Hemingway, Ernest  Pidu sinus eneses   

Murutar, Kati  Projektilaps Pärnust 

Kaus, Jan  Koju

Zinovieff, Sovka Maja Paradiisi tänaval

Sommer, Lauri Räestu raamat

Nagu näha, on siin nimekirja lõpus mitu raamatut, mis on VÄGA head, aga mille kohta ei ole siinses blogis sõnagi poetatud. Vaevalt, et selleks enam ka sobivat momenti tuleb, aga olgu siiski korratud, et Räestu raamat ja Maja Paradiisi tänaval on väärt kätte võtmist. Eriti, kui lugeja südames killukegi ruumi Lõuna-Eestile ja Kreekale;)

5 kommentaari:

  1. Sügav kummardus nii pika nimekirja ees! Toredaid lugemiselamusi sellekski aastaks!

    VastaKustuta
  2. Head Uut Aastat Sullegi! Ja et lisaks heale lugemiskraamile ise ikka ka Sa ei unustaks kirjutamist!
    L.

    VastaKustuta
  3. muljetavaldav nimekiri!
    ja aitäh jagamast - ma ei teadnudki, et siili elegants on vahepeal eesti keelde tõlgitud. nägin kunagi filmi ja otsisin seejärel ka raamatut, aga peale originaali ei leidnud... kappan poodi luurele! :)

    ja suurepäraseid lugemiselamusi uueks aastaks!

    VastaKustuta
  4. Mae, millal sa KIRJUTAD, kui sa nii palju loed? Millal sa töötad, sa ju töötad ka? Ja oled pereema, millal ometi? Pühenda mind ka saladusse. Ja head uut aastat muidugi!

    VastaKustuta
  5. Aitäh-aitäh, kullakallikesed! Ja ilusat ja säravat ja elamusterohket aastat teile kõigile!
    Raamat peab olema ALATI käepärast, et ka iga viimne kui vaba minut saaks kasutatud:P Ega muud varianti olegi... Kui nüüd kirjutamiseks ka suudaks samasuguse ajakasutuse sisse viia, siis oleks kõik mured lahendatud. Sellega ma hetkel tegelen, ausalt.
    M., kellast kellani tööd tegin möödunud aastal tõepoolest vaid loetud kuudel, aga pere-kodu-kirjutamine - see kõik on ikka endiselt jõus:)

    VastaKustuta