13 märts 2013

Vähem seksi, rohkem sitta, ehk "Ära jäta mind rahule" Peeter Sauter

Ma ei ole vist hea mitu aastat Sauterilt midagi lugenud, sest... tont seda teab. Millalgi kooliajal vist viimati ja siis veel kunagi hiljem "Beibi bluu" ja küllap seal midagi mu jaoks korduma hakkas. Tegelikult ma praegu mõtlen, et tal on ka mõned rännakud raamatuks raiutud, et peaks neid ka tudeerima ehk.


Sauter on muidugi Sauter ja seda ka nüüd selles viimases raamatus. Kui see on viimane, mine tea, vahepeal tuleb tal neid õige tihti. Mis siis muutunud ei ole? Endine on see, et Peeter-poiss armastab nina nokkida ja tulemi üle filosofeerida ning selle konsistentsi analüüsida. Ka seedimisega näikse kõik endiselt korras olevat - funktsioneerib eeskujulikult. Seekord tundus, et pask erutaski autorit rohkem kui tatikollid. No et kas ihust väljudes kukub plumpsuga potti või mitte ja kas siis pritsib perse märjaks või mitte ja üldse pasarantide küürimine vetsupotist ja muu seesugune kraam. Okset oli ka, aga enamasti teiste oma. Igasugu ummistusi muidugi, oli ju tegemist ikkagi vana majaga, juhtub.

Aga see selleks. Mis peamine, lugu oli olemas ja täitsa kenake, vahepeal ehk sutsu venis, aga otseselt lugemist ei seganud. No jah love story siis nagu pealkirja täiendki ütleb. Minu kui lugeja jaoks oli põhiline uba aga vist pigem suhe pojaga, kuigi see pidevalt rohkem nagu kõrvalliinis tiksus. Ja kuigi pisarakiskuja-raamatuid viimasel ajal eriti ei kohta, siis siin oli seegi hetk olemas. Kuidagi väga ehe ja rusikaga näkku situatsioon oli. Olgu, see ehe on siinkohal ehk vale sõna, sest ilmselt see raamat suures osas ju ongi tõsieluline. Ent ega tõsielulisus ole veel kunagi garantiiks olnud, et edasiantuna kõik sama mõjus oleks. Seega on siinkohal pigem ikka autor vahendajana olnud võimekas.

Okei, kurvematelt teemadelt lõbusamate juurde - raamatule andsid mõnusat vunki juurde  illustratsioonid, täielikult kümnesse. No kes ei heldiks, kui teksti vahelt vaatavad vastu nunnud Sinijärv või Pehk või velotakso-Erko! Kes muide olid ühtlasi ka raamatus tegelastena sees, nii et topelt rõõm.

NB! Seekordne hoiatus läheb lastekaitsetöötajatele ja ranget kodukorda pooldavatele lapsevanematele - kui te harrastaksite püstiasendis lugemist, siis leiaksite end õige epa lapiti põrandalt.

3 kommentaari:

  1. Grrr, ja mina just mõtlesin, et seda ma ei loe aga nüüd sa tekitasid minus muidugi huvi:P

    VastaKustuta
  2. Mina olin otsustanud, et ma KUNAGI enam Sauterit ei loe, aga nüüd vist ikka tellin ka selle..

    VastaKustuta
  3. Kuulge, ärge jamage - pärast ajate mind malakatega taga :) Igatahes omal riisikol loete, deal?

    VastaKustuta