22 oktoober 2013

Kevadekuulutajad raamaturiiulil, vol 2

David Foenkinos "Delikaatsus"


On läinud aega, mil ma viimati midagi Punase raamatu sarjast lugesin. Ilmselt oligi selleks "Lazari naised", mida ma ka heldelt kiidusõnadega kostitasin.
"Delikaatsus" on iseenesestmõistagi sootuks teisest ooperist. Kui lugu kolme sõnaga kokku võtta, võiks see olla täiesti lihtlabane naistekas. Aga ei ole teps mitte.

Siin on olemas prantslanna, sügav lein ja muidugi tärkavad tunded. Kuid kogu tervik on hõrk ja šikk, pakub ohtralt mänguilu... ja vastu ootusi ka huumorit. See on just selline raamat, mis paneb selga sirgeks ajama ja väikest kelmikat pilku endast paremale heitma. Tegemist on tänapäevase raamatuga, ent ometi on see äärmiselt... kombekas... või nagu pealkirigi ütleb - delikaatne. Isegi kõige ebasümpaatsemad stseenid on lugejani toodud justkui hõbekandikul ja veetlevas pakendis, laskumata labasusteni või kasutamata tooreid väljendeid.
Tõenäoliselt võitlen ma nüüd mõnda aega kiusatusega vaadata ka film ära, kuid kahtlen, kas ma endale seesugust pettumust lubada saan. Liiga hea raamat.

Ja ma usun, et siit leiavad ka tsitaadisõbrad oma paksudesse kladedesse ühte ja teist huvitavat. Ma olin kahjuks lugemisega liialt hõivatud, et midagi üles märkida.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar