24 aprill 2013

Swed vs SEB

Pangateemad erutavad mind igatahes, teadupärast on need eriti aktuaalsed just antud hetkel.
Tänased boonuspunktid, esialgu küll ainult kiiruse eest, lähevad aga SEBle, kelle tempo on kiitust väärt.

Ma astusin täna uksest välja, et tekitada KK-le arvelduskonto. Mitte et sellega veel kiiret oleks, eks, aga ehk läheb ühel päeval vaja. Seadsin sammud harjumuspärase panga poole, sest... no harjumusejõud on tugevam kõigist. Tigupostkasti kiigates - seekord see oma nime ei vääri muidugi-, leidsin, et SEB on mulle juba jõudnud kirja saata. Tuletan meelde, et kanne sai tehtud kunagi reede õhtul alles. Ja juba on SEB võrgud välja visanud. Kuigi need on puhtalt infotehnoloogilised liigutused ja ei saagi palju aega nõuda, on see siiski tähelepanuvääriv tõik.
Hetkeseisuga ei ole Swed ju veel midagi teinud, võib-olla ei teegi. Ning kuigi antud juhul ei ole see nende jaoks ka kuigi suur kaotus, siis ühel päeval jällegi võib just nimelt olla. Seega võrgud peavad igatahes väljas olema ja mõnikord võib kiirus määravaks saadagi.

SEB näiteks pakub:

        TavahindÄrikliendi Stardipaketi soodushind
Visa Business deebetkaardi kuutasu0,96 eurot        tasuta
SMS-kiirteavitus0,19 eurot        tasuta
Pangasisene ülekanne internetipangas0,16 eurot        tasuta
Riigisisene ülekanne internetipangas0,38 eurot        tasuta
SEPA makse (summas kuni 50000 eurot)0,38 eurot        tasuta
Internetiühendusega makseterminali kuutasu (juhtmega)5 eurot        tasuta
Juhatuse liikmetele eraisiku Super+ paketi vormistamine ja kuutasu2,24 eurot        tasuta

Lisaks mõned koostööpartnerite ahvatlevad pakkumised (tasuta või soodsama) müügijuhtimistarkvara, raamatupidamisprogrammi, veebilehe või äriplaani koostamise rakenduse kohta.

Kui ma nüüd laisalt mugav või mugavalt laisk oleksin, siis võiksingi sinna roheliste virvatulukeste poole marssida. Huvipärast vaatame sama asja üle Swedis.
Esmalt võiksin ma pikalt-laialt rääkida lehekülje ülesehitusest ja info leidmise mugavusest. Just, võrrelda on mõnus, sest mõlemal netipanga lehel olen ma esimest korda :) Ent ma jätan selle vahele, oluline, et ma info lõpuks kätte sain, eks.

Swedbank teeb samuti aasta jooksul euromaksed ning deebetkaardi teenustasuta. Edasi läheb juba präänikuid vähemaks: makseterminal 6 kuuks tasuta, pangalingi lepingu sõlmimine -20%, e-kaubanduse leping -50%. Tavahindade kohta teave puudub, okei, te saate aru küll, et tegelikult see ei puudu, ent ma peaksin seda nendesse lohisevatesse hinnakirjadesse, millel on veel seitse alajaotust, ise otsima minema, must-valgel ja samas kohas on need välja toomata. Või olid osavasti peidetud:)

Seega loo lühike kokkuvõte: seis on 1:0 SEBi kasuks. Vaatame edasi.

2 kommentaari:

  1. Mina pean ka mitu punkti SEBi kasuks andma, mis sest ma hoopis teispool ookeani elan. Olen olnud sunnitud mõlemaga tegelema ning SEB on alati olnud palju vastutulelikum ning abivalmim. Swedis olen kokku põrganud ametnikega, kes peaaegu ei vaevugi sind ära kuulama. Kahju. Ise olen harjunud oma töös ka kõige imelikumad küsimused ära kuulama ning isegi aitama seal, mis otseselt minu töökohustuste alla ei kuulu (õieti üldse pangakohustuste alla ;) Ja eks ma selle järgi sean ka latti, mis ehk ei tarvitse õige olla :D

    VastaKustuta
  2. Ma käin pankadest enamasti suure kaarega mööda :), seega enam ei teagi, mis seal toimub või millises suunas teeninduskultuur muutunud on. Ent teisi kuulates näib küll, et SEB on jõudsalt tegelenud oma hinnapoliitika ja teeninduse paremaks muutmisega. Vaatame seda asja :)

    VastaKustuta