12 juuni 2013

"Ma nüüd lähen"

 
 
 
Kirjutamine ise on oluliselt lihtsam kui hiljem kirjapandu kohta lühidalt mõne sõna lausumine:)
 
Ma kordan siis igaks juhuks üle, sest ega see vist alati ja kõikjal ei ole üheselt mõistetav - tegemist on minu tagasihoidliku hinnangu kohaselt siiski puhtalt noortejutustusega. Mis ei tähenda samas, et siin lapsevanematel või kas või õpetajatel midagi kõrva taha panna ei oleks.
 
Peategelaseks on tütarlaps, kes on ühel hetkel täiesti tavaline, selline, nagu neid tuhandeid meie ümber on. Rabeleb kooliga, veedab aega sõpradega ning sobitub oma suure armastusega. Otsib ta alles seda viimast või on ehk juba leidnud - seda ei tea ta õieti isegi veel.
 
Elus juhtub ikka, et üks hetk on suurem kui teine ja see väike viiv võib muuta kõik. Kõik. Elisel on ka selline hetk olemas. Kas see on lõppkokkuvõttes õnn või õnnetus, sõltub vaatenurgast ja tujudest. Igatahes ootab Elis last, kuigi on alles paari kuu pärast 16 saamas ja ei ole päris kindel, kes on lapse isa ja lisaks on ta veel noore õpetajanna tütar. Mis teeb keerulise olukorra omakorda keerulisemaks.
 
- - -
 
Mul ei ole teemaga isiklikku sidet, ennetades küsimusi, siis ei, ma ei ole ise seda kõike oma nahal läbi elanud. Ent teema huvitas mind, tundus  intrigeeriv ning kogu oma empaatiavõimet appi võttes püüdsin Elise pähe ja hinge pugeda.
Ja kõik muu. Kuidas üks noor ema järsku avastab, et saab vanaemaks. Või kuidas heatahtlik abistaja võidakse häbiposti lüüa. Või mida üldse see noor ja alles iseennast otsiv ja leidev tütarlaps peaks tundma.
 
Head lugemist ja kaasa mõtlemist soovides,
 
Mae
 
 
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar