19 juuli 2013

"Kevad saabub sügisel" M. Kadastik


... raamatu meestegelastel kahtlemata just nii see ongi, kuigi teisalt on see vaatenurga küsimus eks.

Ma ei tea. Ja just nii ongi. Ühelt poolt on see nagu romaan, korralikult kirjutatud, kõik tarvilik just nagu olemas, koguni mõned vahvad kõnekujundid ja üllatusmomendid olemas. Teisalt mõjub see kohati, raamatust autori enda sõnu kasutades, nagu "puuderdatud autobiograafia". Kuigi ma ei tea, et selles ükski tegelane ilmtingimata autori enda isikut peaks kujutama. Meenutab üsnagi neid Rein Veidemanni paari raamatut, mis umbes samal skaalal oma kohta otsivad.

Mis tähendab, et seda on hea lugeda. Siin on autori küpsust ja elukogemust tunda ning lisaks on see kenasti loetavasse pakendisse pistetud. Kõnealune raamat on oluliselt kergem lugemine kui Veidemanni omad, mida on näha ka raamatukaupluste müügiedetabelitest ja raamatukogu laenutusjärjekordadest.

Ehe Eesti asi, ütleks ma. Lisaks loeksin suure tõenäosusega samast sulest ka mõnd järgmist raamatut.

1 kommentaar:

  1. Mulle see raamat kohe üldse ei meeldinud - liiga palju teadlikku lati alt minekut: kui lugeja tahab seksi, prostituute, beibesid, vabanevate meeste jooksukihku, siis pakume talle seda, sest me ju teame, et ta seda tahab ja selle teadmise on meile andnud ajakirjanikutöö. liiga palju spermalõhna. Ühesõnaga, nüüd ma mõistan, miks PM kogu aeg alla käib ja enam kvaliteetleht ei ole. Raamatu lugesin läbi, aga lugemiseks kulunud ajast oli kahju.
    Anna-Marie

    VastaKustuta