21 august 2013

Püha päev

Kui ma vaatan lõustikusse või kuhu tahes mujale, siis näib, et eile oli iga teine mu sõpradest-tuttavatest RW kontserdil. Siililegi selge, et mina seal ei olnud, ja vaadates neid rahvamasse, no ei ole minu teetassike ka.

Ma müttasin hoopis tunde metsas, jah, neis kõige vägevamates - Kanaküla ja Kõpu ümbruses. Kuidagi hea tunne oli õigel päeval õiges kohas olla. Sobis päeva meeleoludega ideaalselt. Ka tulemus oli rekordiline, ämbritest jäi väheks ning vähe puudus, et käiku oleks joped ja dressikad läinud. Kukeseenejumal oli meiega. Õnneks üha tugevnev vihmasadu meid päästis.

Kogu seda seenelaadungit puhastades ja talveks korda sättides oli õige hetk Ivo Linna Kullafondi kolmikplaat välja otsida. Jah, uskuge või mitte, aga see on mul olemas, ise ostnud ja täiesti vabatahtlikult, meeletesegadushoogu ega midagi muud nii drastilist mul sel hetkel ei olnud.

Õhtul oli järg raamatu käes, nagu ikka eks. Kuidagi juhuslikult ja poolkogemata mulle see raamat näppu sattus, ent taas - õigel hetkel ja õiges kohas.
Jaak Jõerüüt "Diplomaat ja mälu".

Jõerüüt kirjutab nagu Viivi Luik või Tõnu Õnnepalu, selline kildhaaval lugemine ja tasa ja targu lähenemine. Nauditav ja mõnus. Vahel kurb ja vahel lõbus, mõnikord kritiseeriv, teinekord kiitev ja ülistav.
Raamat keskendub eelkõige JJ diplomaadiks olemisele Soomes ja veidi vähem Itaalias. Need on murrangulised ja ilmselt ajalookivisse raiutud aastad, millel ta peatub. See on noore ja alles käima õppiva Eesti Vabariigi aeg. Ja seetõttu eriti sobilik eilsesse päeva. Siin on palju allajoonimist vajavaid mõttekohti, see on raamat, mis ilmtingimata võiks olla riiulis võtta, pidevalt käepärast nagu "Varjuteater" või "Paradiis" või "Elu sumedusest".

P.S. Raamatus on ka pilt tollest Lennart Mere visiidist Rooma, mil oli ühtlasi ka minu ainus kord näha just eelpool mainitet EV presidenti, pildistamiskohtki pea sama.

1 kommentaar:

  1. See mulle Sinu puhul meeldibki, et Sa teed enamus asju teisiti kui muu mass.
    K.

    VastaKustuta