23 september 2013

Leitud naiste piibel


"Võrgutades deemonit" Erica Jong

Mõnikord, kui ma kahtlustan, et midagi võiks mulle liialt mõju avaldada, pigem väldin selle lugemist. Tõenäoliselt läks Jongiga mul seepärast nii kaua. Pärast põgusat kokkupuudet ühe kohustusliku kirjanduse nimekirja kaudu aastaid tagasi, olen targu eemale hoidnud.

Nüüd on aga aeg teine. Ja mina olen teine. Võib juba Jongile läheneda küll. Pettumust ei tule, mul oli õige eelaimdus tema suhtes.
Kui üldse millegi üle kaevelda, siis tõlge mõjub äärmiselt kohmaka ja nurgelisena, seetõttu jääb ehk nii mõnigi pärl tähelepanuta. Kahju.

"Kirjutamise praktiseerimine on nagu vabaduse praktiseerimine - oled alati teel, mitte iialgi päral."

"Et luua midagi, mida pole varem olemas olnud, peab saavutama seisundi, kus unistus ja reaalsus on võrdselt kättesaadavad ja kus aega ei eksisteeri."

"Nõuannet küsime siis, kui juba teame vastust, kuid ei taha sellest kuuldagi."

"Keegi ei taha lugeda täiuslikest inimestest. Täiuslikkus on igav. Ja ebausutav."

"... igas raamatus on veel teinegi raamat, mis üritab teoks saada. Iga raamat on ettevalmistus järgmiseks."

"Kirjanikuna olen see, kes teeb märkmeid haiglavoodi veerel või matusemajas. Tunnen ühtaegu nii häbi kui ka elevust. Elu toimub kõiges selles segaduses ja viletsuses, ning mina olen see, kes üritab suruda seda kasti, raamatusse."

"Ärge suhelge romaanikirjanikega, kui te ei suuda kannatada seda, et nad mõrvavad päriselu ilukirjanduse kasuks."





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar