31 oktoober 2013

Kui ma Abjas käisin...


Abja poole on mõnus sõita, sest tee ääres võib näha nii mõndagi endisaegsete taluhäärberite hiilgusest. Või vähemasti on need suured ja kenad majapidamised, mis mulle mõtteisse toovad kunagise Mulgimaa au ja uhkuse. On maju, mis asuvad ümbritsevatest põllumaadest veidi kõrgemal kohal, just kui troonides ümbruse üle; neid ümbritsevad nii mõnigi kord väärika vanusega puud, talude endi suuruski annab aimu teistest aegadest ja oludest; see kõik reedab saladust ja tekitab kujutluspilte.

Miks ma sinna üldse läksin? Linnarahvas äkki ei teagi, et 26. oktoobril oli üks tore üle-eestiline ühisaktsioon "24 tundi Eestimaa Rahvamajas", mis puhul siis eelpool nimetet majade uksed kenasti avatuna hoiti ning ühte ja teist põnevat huvilistele pakuti. Abjas, nagu ilmselt mitmel pool mujalgi, astuvad rahvamajadega ühte jalga ka raamatukogud ja ei saa siis needki rahvamajadest kehvemad olla ja uksi kiivalt kinni hoida. Et siis ikka raamatukokku läksin :)

Kui mina Apja jõudsin, oli aktiivsematel osalejatel juba võhm veidi väljas, aga nad turgutasid end kiiresti üles ja päev jätkus endise hooga. Raamatukogu on seal muide väga mõnus ja hubane - või aitas sellele üldmuljele kaasa, et väljas korraldas St Jude juba oma väikest eelmängu?

Igatahes väikseid maaraamatukogusid mina armastan ja nendes mina võiksin suisa elada! Hoolimata rängast kultuuriprogrammist, mis juba mitmeid tunde seniks kestnud oli, olid kõik vaprad raamatusõbrad kohale tulnud. Ja need, kes ei jõudnud kohale, neile anname samuti andeks (näiteks Pöögles viigiti mehe dressipükse ja keerati rulle pähe õhtuseks peoks).



 Nagu ikka on Eestimaa väike ja Viljandimaa veelgi väiksem ning see ühiste tuttavate seeneniidistik hargnebki hirmuäratava kiirusega. Aga oli ka teistsuguseid meeldejäävaid tutvumisi, näiteks selgus, et Abjas on lausa kohapeal Taani-ekspert olemas, kes sai hoopis vastupidiseid elamusi jagada.




 Ja muidugi on mul eriti hea meel kingitud lillede üle! Värvivalikuga on samuti absoluutselt kümnesse tabatud.



Aitäh kutsumast ja aitäh tulemast ning muidugi uute lugemisteni!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar