13 november 2013

"Tantramees" Vello Vikerkaar


KoKoKo ehk kokku kogutud kolumnid. Ma olen naisi saunas kuulnud rääkimas, et on ikka rahaahned need meie ajalehed-ajakirjad ja nende seljataga seisvad kirjastused, igavesed röövlid sellised! Milleks neil veel tarvis juba ilmunud lugusid raamatukaante vahele toppida ja veel kord rahvale ette sööta, teadagi.

Samas tuleb tõdeda, et mina olen seesuguste üllitiste ideaalne sihtrühm. Kõigis meediaväljaannetes, mida ma tarbin veebis, jäävad mul nimelt igasugused arvamuslood mingil seletamatul kombel lugemata, nii et raamatu kujul nad alles jõuavadki minuni. Vastasel korral oleks jäänud minu jaoks avastamata näiteks kas või Justin Petrone ("Misjonäripoos"), Susan Luitsalu ("Küsimused kõikidele vastustele"), Abdul Turay ("Väike valge riik") ja siis veel see mees, kelle nime ma ausõna ei viitsi üle kontrollima hakata, aga niisama huupi kirjutades teeksin ma vähemalt neli viga tema nimedes (neid ongi palju). Aga te teate ju küll, keda ma mõtlen. Mul on tohutult hea meel, et selles maskuliinses ja pigem väljamaises seltskonnas on minu vaieldamatuks lemmikuks endiselt Susan. Need eelpool nimetatud mehed muidugi oskavad ka kirjutada, päris hästi, aga jah...

Vello (see on vist pseudonüüm, jah?) on sellele mehele varjunimeks absoluutselt täiuslik nimi, sest just Vellona ta nendes lugudes muide mõjubki. Selliseid vellosid on meil siin iga nurga peal - nad on konservatiivsed, laisad, mugavad, sauna- ja õllelembesed.  Ilmselt on see tal muidugi lihtsalt kirjanduslik võte, sest tehes end tradistiooniliseks velloks, tunnevad kõik meeslugejad end tema lugudes ära ja naised heldivad ning saavad lohutust, et nende kodune vello-eksemplar ei olegi mingi harukordne loodusnähtus, vaid täiesti harju keskmine asjandus.

Milles muidugi herr Vikerkaar eriti hea on, ja ma tean, et kordan ennast, olen seda juba tema eelmise raamatu puhul maininud, on oma naise kõrgele ja austusväärsele pjedestaalile tõstmine. Nende lugude Liina (vist samuti kirjanduslikuks otstarbeks antud nimi?) on just selline eesti naine, kes suudaks häda korral kogu maailma päästa, seda muidugi ühes oma nannipunnist mehe ja seitsme lapsega. Kolumnide põhiline ja magusaim aines tulebki nähtavasti abikaasalt. Tasapisi, ent järjekindlalt hakkab materjali pakkuma ka pere esiklaps, no ma siiralt loodan, et sellest väikemehest tuleb sama eluterve ja asjalik tegelane nagu on tema ema :)

P.S. Autorile muidugi minu kaastunne - ei ole kerge elada, kui sind pidevalt võrreldakse ja kõrvutatakse Justiniga, no ei ole.


2 kommentaari:

  1. Epp, nüüd juhtus see, et ma su kommentaari kogemata ära kustutasin:( Ilmselgelt ei ole tark tegu oma suurte ja töntside sõrmedega üle telefoni avaldamiseks luba anda :) "Avalda" ja "kustuta" on mu ekraanil heal juhul 3mm vahega :)

    VastaKustuta
  2. Aitab ju mailbox vähemasti leida mõningaid kustutatud asju:

    Eppppp lisas uue kommentaari teie postitusele „"Tantramees" Vello Vikerkaar”:

    Hihii :). Muide, kas sa seda tead, et see autor, kelle nime sa ei hakanud kontrollima ja kelle nime ma ka hästi kirjutada ei oska, ta on Portugalist, eks, aga ta elab nüüd Viljandis! Nägime teda kunagi suvel Fellinis kirjutamas ja selgus see.

    VastaKustuta