17 detsember 2013

Miks ma Maximas ei käi

Tekkis küsimus, nähtavasti ka õigustatud, miks ma üldse Maximas ei käi. Ja veidike mõeldes, sain ka ise aru, et ma tõepoolest ei käi seal eriti, igatahes mitte vabatahtlikult.

Nojah, inimesel on enamasti nö kodupood olemas, selleks on mul Selver. Selle vastu ei saa kohe kuidagi.  Selverist lähemal on mulle Säästumarket, seal ma käin küll, kui on vaja midagi konkreetset, mille ma seal olemas tean olema ja mille puhul ma ei aja taga mingit kindlat omadust või tootjat või mis iganes.

Rimi  on kaugemal, aga see-eest on seal asju, mida ma ilmtingimata tahan, seega ei ole vahemaa määravaks. Siis on veel mõned muud pudinad, A ja O ja Konsum ja Meie, kust ma väga kindlaid tooteid ostan, sattudes seetõttu neisse poodidesse loetud korrad aastas.

Maxima on mulle põhimõtteliselt lähemal kui mitmed teised eelpool nimetatud poodidest, lisaks leian, et sealne kaubavalik on mitmekesisem kui neis teistes pudinates - miks ma siis seal ikkagi ei käi?

Pika ja äärmiselt eesmärgikindla vaagimise tulemusel jõudsin välja selleni, et mind on kardetavasti mõjutanud kõik need orjatöö jutud. Ega ma muidugi ei tea, võib-olla on Selveris või Säästukas või Rimis ka orjapõli, aga pean tunnistama, et neis töötavad inimesed ei mõju... alaväärsetena. Tublid ja asjalikud ja viisakad ja meeldivad ja sõbralikud on hoopis. Maximas ei ole ka tegelikult tolmulapiga vastu pead või vängete sõnadega sõimata saanud, aga näed, miski ikka mõjutab.

3 kommentaari:

  1. Mul oli just hiljuti Maximas kogemus, kus ükski põlistest kassapidajatest (sh vahetusvanem) ei osanud mulle selgitada, kuidas ma saaksin teada, palju mul Aitäh! kaardil raha on, ilma et peaksin midagi ostma. Aidata oskas lõpuks üks vene poiss, kes mõistis piisavalt eesti keelt. Lihtsalt vastik kogemus oli ja muutusin isegi päris tõredaks. Pärast sain veel aru, et ma võisin olla vabalt müüja jaoks kümnes tõretseja sel päeval ja kõigele lisaks on ta seal põhimõtteliselt olematu raha eest puldist. Üldiselt väldin Maximat ka ise, kuigi seal on tõesti hea tootevalik ning hinnad.

    VastaKustuta
  2. Mina olen see, kes käib vaheldumisi nii Maximas kui ka Rimis, sest esimene on kodule kõige lähemal ja teises on mõnikord mõnda kaupa, mida esimeses ei ole ja vastupidi. Maxima kohta võin öelda ainult kiidusõnu, kuigi pood pole kõige avaram, aga kassapidajate ja müüjate kohta pole öelda ühtki halba sõna. Räägime nii eesti kui vene keelt vaheldumisi ja aastate jooksul pole probleeme tekkinud. Rimi kaubavalik mulle nii palju ei meeldi, ka on seal kaup mõnevõrra kallim, aga kassapidajatel Maximaga võrreldes suurt vahet pole. Nii et mina oma Maximat küll lausa kiidan.

    VastaKustuta
  3. Meil siin vist seda keeleprobleemi ei ole eriti, ilmselt see rohkem suuremates linnades.
    Jah, ruumiga on seal veidi kitsas tõepoolest. Samas seegi vist ainult väiksemate kohtade mure.

    VastaKustuta