01 detsember 2013

"Suvi sulab talvel" Mart Kadastik



Selle raamatu kohta poetas paar kommentaari ka raamatukogutüdruk ja tänu sellele olin valmis... ma ei teagi, milleks. Äkki samuti kümne esimese lehekülje lugemiseks ja siis raamatu kõrvale heitmiseks.

Aga, lööge või maha, ma pean tunnistama, et mulle meeldis. Kui nüüd küsida, et miks, siis ma ei oskagi ühest vastust anda. Eelmist raamatut oli ka lihtne lugeda, aga seal kumas rohkem kibestumist ja vanamehe targutamist läbi mu meelest. Siinne targutamine oli juba märksa rafineeritum ja kuidagi sisukam. Oli huvitavaid mõttekäike ja arutlusi ning loomulikult tabavalt vaimukaid võrdlusi ja väljendeid. Ka tervik mõjus kuidagi sümpaatselt. Võib-olla tegevuskohtade tõttu? Oli Haapsalu ja oli Kreeka saareke, et jah, mind oli lihtne ära osta nendega.

Autor on ilmselt õppust võtnud eelmise raamatu järelkajast. Pole küll värskelt üle kontrollinud, ent millegipärast on mulle nagu meelde jäänud, et siis kurtis ta kriitikute ja lugejate väärtõlgenduste üle. Umbes nii, et tema tahtis tolle raamatuga öelda üht, aga lugejad mõistsid või lugesid välja sootuks teist. Seekord võttis ta seksuaalsuse ning vanemate meeste ja nooremate naiste suhted põhjalikumalt ette ning tegi puust ja punaseks selgeks ka kõige lollimale lugejale. No eks paistab, kas ta seekord jääb siis rohkem rahule:)

Väike hoiatus ka - kuigi raamatut on reklaamitud iseseisva järjena, siis mulle tundub ometigi, et seda oleks hõlpsam lugeda, kui eelmine raamat värskelt meeles oleks. Ma olin paljutki juba unustanud ja siis  tekkisid pidevalt häirivad momendid, mil oleksin tahtnud tegelaste tausta eelmisest raamatust  paremini mäletada või üle kontrollida.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar