16 jaanuar 2014

Purgisupp on uue aja sõimusõna

Ma olin sunnitud ostma üle...eee, igatahes üle väga paljude aastate, ilmselt tuleb neid kokku tükki kümmekond, poest purgisuppi. Ma otsustasin, et ma löön selja sirgu ja rinna ette ja marsin julgelt sinna riiuli juurde neid purke siis uurima. Ilma luubita, sest noh kiire oli ju. Taevake, kiiruse pärast ma seda ostma läksingi, sest ega mul neisse suurt usku ei ole.

Esiteks, see valik on üüratu - öelge mulle, kes neid ostab? Kas tõesti kõigi nende firmade kõiksugust sorti suppe kõik inimesed nii usinasti ostavad?

Teiseks, isegi Ansip kukuks pikali ja hüüaks taas taevast appi, kui ta hinda näeks. Ma olin jah kahjuks seljanka peale välja läinud, kuigi see mu isiklikus suppide edetabelis ilmselgelt viimasel kohal on. Üle kolme euro väike purgike, no ma ei tea, mis imet või kulda sinne sisse pandud oli. Olgu, tõstan alistumise märgiks käed üles, sest mu kullipilk märkas seal sees tõepoolest vähemalt kahte oliivikettakest (mitte tervet!), mitut sorti liha oli, seda ma ei hakanud tuvastama.

Kolmandaks, kuidas on võimalik neile purgisuppidele tekitada värvus, mis kõige paremal juhul väikelapse ülemisest otsast väljutatud kraami meenutab? Kas keegi asjapulk töötab seal purgisupifirmas sel eesmärgil palehigis päevast päeva, et kõige võikam värv asjale juurde võluda... Ja ärge tulle mulle rääkima, et vastasel juhul peaksid nad hakkama mingeid värvaineid lisama, kui ma esteetilisemat tooni supile tahan - miks siis ükski kodusupp kunagi oksekarva ei ole, arumaisaa.

Neljandaks, siinkohal peaksin rääkima maitsest, aga ma ei hakka valetama, et sõin seda :) Nuusutamisest piisas. Nii et, jätan vahele.

Viiendaks, ilmselt hüppavad nüüd kuskilt põõsast välja pannid sabapidi pihus emandad, kes rind kummis torisevad, et kellel see aeg otsast lõpuni supp ise valmis keeta. Või siis üksildased hinged, kes ühe portsjoni pärast ei viitsi vaeva ette võtta. Ausalt, ma ka ei viitsiks. Samas, oma kogemustest, supid on kaunis hästi sügavkülmutatavad ja ma ei näe probleemi üks kord see supipõhi kokku keerata ja siis väiksemate portsudena külma panna.

Kuuendaks, tunnistan, et ega ma nüüd ei tea kuidas on lood hinnaga. Kes see blogardite seltskonnas oli see kalkuleerija? Äkki tal on ammu inimkatsed tehtud ja kuskil hinnavõrdlused olemas. Ma vist ei viitsi sellega jamama hakata, sest siis me põrkuksime jälle selle teemaga, et kui ma nüüdsama poodi sisse astun ja kõik supiks vajaliku tahan osta, siis jah, ilmselt tuleb kodune supp kulukam, teisalt ei tee me nii ju praktiliselt kunagi?

Või ma ei tea kah, sööge neid suppe, kui tõesti maitsevad ja meeldivad ja head on :)
Head isu!

8 kommentaari:

  1. Eelistan iga kell pulbrikujul nuudlisuppi teha ja ise veel nuudleid juurde lisada.
    Hiljuti ostsin seda purgis küüslaugusuppi. Maitses nagu kosmosejobi, ei tundnud meki põhjal ühtegi komponenti ära selles (pärast siiski lugesin, et porgandit sees).

    VastaKustuta
  2. Mae, sa unustasid soola!Need on ulmesoolased veel ka.

    VastaKustuta
  3. Pulbrikujul nuudlisupp... see on siis nagu need pakisupid jah? Nendest ma olen bussireisidel kunagi isu lootusetult täis söönud, nii et uuemate moesuundadega selles vallas ei ole kahjuks kursis.

    Soolasuse osas ei oska kahjuks kaasa rääkida - oleks ikka pidanud maitsema seda produkti. Liiga pooliku katse tegin :D

    VastaKustuta
  4. "Kaks" ja "kuus" ehk sind. Sina võrdled purgisupi hinda isetehtuga. Aga teiste jaoks on valik hoopis "ise süüa teha või välja minna?". Pubis-restoranis maksab ports suppi 5-7 eurot, õhtusöök kokku palju rohkem, sellega võrreldes on purgikas ikka sigaodav.

    "ma ei näe probleemi üks kord see supipõhi kokku keerata" - kirjutab naisterahvas. Mul jälle pole aimugi, mis on "supipõhi". Ja loe Bridger Jonesist üles see koht, kus ema õpetab Bridgetit hommikuti süüa tegema.

    VastaKustuta
  5. Tegelikult ei tule ise suppi tehes see hind väga palju kôrgem. Tegin eile alles seljankat ja... Kogu materjaal ca 5€ ehk pluss suurem kogus ju. (ps: elan Soomes, kus liha hind on Eestiga vôrreldes poole kôrgem, niiet Eestis tuleks see odavamgi). Rääkimata maitse erinevusest :)

    VastaKustuta
  6. No siis jääb ikka ise tegemine ilmselt. Vähemasti selles ma nüüd veendusin küll.

    Aga nn supipõhja tegelikult osad perenaised siiski täitsa teevad, kuigi sa ehk sellest kuulnud ei ole. Mõni paneb purki nagu hoidise, teine sügavkülma. Mina ekstra selle tarbeks suuri koguseid teha ei armasta, aga kui on juhtunud, et suppi liiga palju saab, siis ära viskamist ka ei poolda. Pigem siis jah säilitada ja kunagi tulevikus tarvitada. Aga nimme põhja tegemist pidasingi silmas, et äkki mõni üksik inimene või harva ja põhjalikult kokkaja tüüp võiks kasutada seda varianti.

    Bridget Jonesi püüan kunagi kätte võtta, keegi pole seni lihtsalt nii head põhjendust selle lugemiseks andnud :)

    VastaKustuta
  7. Aitäh, Kati, hinnavõrdluse sisse toomise eest!

    VastaKustuta
  8. Ma pole üldse naine, ammugi siis perenaine. Aga B.J. päevik on hea raamat, v. huvitava keelega, täitsa soovitan lugeda. (Aga ainult esimene osa ja originaalis, järjed on kräpp ja eestikeelne tõlge... noh...)

    VastaKustuta