03 jaanuar 2014

Raamatuaasta 2013

... on veel lõpetamata.
Oli hea raamatuaasta, võiks öelda. Loetud sai 177 raamatut, mille hulgas oli igasugust kraami. Viimasteks selles nimekirjas olid varem ilmunutest Weissi "Alasti tulin ma" ja uuematest A.S. Byatti "Lumm". Mahukad ja huvitavad mõlemad.

Esimene siis ilukirjanduslik jutustus Auguste Rodinist ja tema vaevalisest loometeest.
Teine neist on võrdlemisi mitmkihiline ja süvenemist nõudev, seega ei sobi lugemiseks paralleelselt mitme teisega või paari lehekülje kaupa. Eriti uskumatu on selle puhul aga tõlkija panus... Ilmselt oli tegemist parajalt kõva pähkliga, või vähemasti töö- ja ajamahuka pähkliga. Moodsa aja sari ikka suudab oma taset hoida.

Aga mis 2013.a. ilmunud raamatutest enim meelde on jäänud....Meelde jäid paljud, aga kõige-kõigemat vist ikka ei suuda nimetada:) Või siis peab mitu valima. Foenkinos "Delikaatsus" ja Liksomi "Kupee nr 6", Tervo "Layla", Greeni "Süü on tähtedel", Tani "Köögijumala naine".

Kodumaistest tahavad keelele tulla Kivirähk "Maailma otsas" ja Sepp "Hetk enne homset" - panete tähele, kumbki nagu ei midagi, nagu Õnne 13, kus midagi õigupoolest ei juhtugi, aga lugedes ometi käest ei taha panna, ja loed ja loed ja loed...

Ka Minu-sarjas oli möödunud aastal väga häid... mida siis? Kirjutajaid, kohti või lugusid? Ei olegi varasematel aastatel sedasi tundnud, kuid nüüd tahaks esile tõsta nii Amazonast, Kopenhaagenit, Stockholmi, Prantsusmaad ja Las Vegast - nendest lemmikut ei suudaks valida. Või kui, siis ei oleks see objektiivne ;) Tõsi, siinkohal täpsustus, et näiteks Narva on ju veel lugemata, sellest loodan samuti palju.

Oli hea aasta, tulemas on veel parem, eks.

2 kommentaari:

  1. 177 raamatut? Kuidas sa küll jaksad nii palju lugeda? Respekt :) Enda meelest loen ka päris palju ja suur hulk neist on suurte tähtedega lastekad, aga on sellegipoolest kolm korda vähem kui sul...

    VastaKustuta
  2. Oih, aga lasteraamatuid ma siia ei arvestanudki, jeerum, need on mul väikse preili nime alt ju laenutatud :)

    Mul on lihtsalt niiii suur lugemisnälg, mis muud. Ja lisaks mul on tunne, et kui ma kohe piisavalt ei loe, siis tuleb päev, mil mul ei ole enam aega lugeda :)
    Kle, aga suurte tähtedega raamatuid ongi keerulisem lugeda, aeganõudvam, selles ongi kogu uba, usu mind :P

    Teisalt, isekalt mõeldes arvan ma, et selle võrra on sul jällegi rohkem aega midagi ise kirjutada. Meie igatahes juba ootame ;)

    VastaKustuta