13 veebruar 2014

"Kasukas" Adélaïde de Clermont-Tonnerre


Pärast seda raamatut, nimelt täna, palusin raamatukogus endale raamatukogukeeldu. Ma sain eitava vastuse. Jumal tänatud. Raamatukogukeeldu palun ma alati, kui mulle juhtub järjest mitu jama raamatut ette, sest mida tühjema tunde ma ühest raamatust saan, seda rohkem ma neid võtan ja seda kiiremini ma hakkan lugema, sest ma vajan sellesse ebaõnnestumiste rodusse lõpuks midagi tõeliselt head. Midagi, millesse ma võiksin lahustuda ja mille sisse end ära kaotada.
Ma sain täna selle. Isegi pärast paari lehekülje lugemist ma juba tunnen s e d a.

Aga ma ruttan praegu ette:) "Kasukas" niisiis. Vastuoluline raamat, selles on põnevaid mõtteid, elegantseid kirjeldusi, rohkelt draamat. Ja Prantsusmaad. Ent ometi keerab raamat kohati ka sopakaks, mingisuguseks prantslaste variandiks hallidest varjunditest, liialt seebiooperlikuks... Oli hetki, mil oleksin võinud selle raamatu laia kaarega minema lennutada ja neid teisi, mil nautisin lõikude kaupa maalitud pilte 70ndate Prantsusmaast.

Nii et ma ei teagi. Võib ju lugeda...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar