21 märts 2014

"Asjad kutsuvad meid" Juan José Millás



Viimaste päevade parima kingituse tegi mulle Ingrid - aitäh selle eest! Mul oli korraga neli raamatut käsil, aga ükski ei olnud päris see ei olnud see ei olnud. Kõige selle sünge ja masendava elu mudakihi juures oli puudu just törts nalja ja naeru. Aga või see inimeseloom sellest oma pea ja aruga kohe aru alati saab, ikka on vaja kõrvalt abi ja suunamist. Õnneks märkas seda hea Ingrid, kes kaugelt ja vaistlikult täitsa õige asja kohta vihje poetas.

Tõsi, ma küll selle segaduse keskel võtsin korra ka Petruševskaja "Elas kord naine, kes tahtis tappa oma naabri last" kätte ja kõnealune "Asjad kutsuvad meid" on stiililt võrdlemisi sarnane. Samas istus Millás oluliselt paremini.

Lood on nii lühikesed, et su mõte lihtsalt ei jõua veel argiste asjadeni tagasi tagasi minna. Mõnusalt argised lood leiavad kuskilt ikka üles oma väikese kiiksu, teate küll, nagu lastejuttudeski tihtilugu. Selline turvaline jalutuskäik autoriga, mil lased viimasel end juhtida ja lihtsalt lähed. Lähed läbi kentsakate inimeste ja naljakate pereliikmete galerii ja naudid seda retke.

See raamat on hingele, eriti räsitud hingele, samasugune palsam nagu näiteks "Elu sumedusest", kuidagi kurb ja helge üheaegselt.

5 kommentaari:

  1. Tead, kui hea meel mul on, et sa seda raamatut nautisid:) Tõeline rõõm! Mulle ikka aeg-ajalt siiani meenuvad igasugused killukesed, no näiteks lennukikaaperdaja kanalivahetamine jmt. Aga jah, mõnusalt sumedaid lugusid oli seal küll kapaga kohe.

    VastaKustuta
  2. Ma tunnen hetkel, et võiks juba uuesti hakata üle lugema, tahaks seda muhemõnusat fiilingut jälle tunda :) (kuigi-kuigi, ma alustasin eile ühe kodumaise lasteraamatuga, mis stiililt meenutab vägagi seda kõnealust raamatut;))

    VastaKustuta
  3. Aga mis lasteraamat see selline on, kohe tekkis huvi:)

    VastaKustuta
  4. "Kuidas meil asjad käivad" on see raamat. Et kui Juan José oleks väike poiss ja elaks Eestis, siis ta võiks täitsa seesama Vassel sellest raamatust olla.

    VastaKustuta
  5. No see raamat oli meie pesamuna jaoks tõeline hitt, niimoodi naersime koos, kui seda lugesime:)
    Pildid on ka geniaalsed, eks. Nautige!

    VastaKustuta