29 aprill 2014

Hiljaks jäänud Pariis

Pehkind Priimula tegi testi, mis linnas võiks ta elada ja austusest oma noorusaja vastu pidin seda testi minagi piiluma. Põhimõtteliselt karjub mu hing Pariisile vastu, sest see on nii klišeelik ja mitteminulik. Aga...

... 1920ndatel oleksin ma selle testi tulemusega küll rahule jäänud. Eriti, kui see oleks tähendanud päevade kaupa kohvikutes istumist, osalemist kirjanduslikes salongides, ohtrat absinti, varahommikusi trepist ronimisi katusekorterisse, väljasõite rannikule, ja eelkõige head seltskonda. See oleks tõepoolest... Pariis, see mulle meeldinuks.

Või oleksin lähemalt jälginud paažide elu - nähtus, mis mind alati intrigeerinud ja paelunud. Gertrude Steini ja Alice B. Toklase külaliseks oleks olnud küll. Tõsi, ennastohverdavate teise inimese ande teenijaid poleks pidanudki nii kaugele otsima minema, oli meil siin endilgi sarnaseid kooslusi olemas.

Ent selle kõigega olen ma lootusetult hiljaks jäänud.

P.S. Tegin teistkordseltki selle naljaka lühitesti läbi, püüdes esimesel korral kõhklusi tekitanud küsimustele läheneda teise nurga alt, aga ei - tulemus ikka sama...

5 kommentaari:

  1. Sa vist väga filme ei vaata, aga seda Woody Alleni Pariisi-filmikest oled ehk näinud? Kui ei, siis sobiks vaadata. Selle tulemuse valguses:) "Midnight in Paris" oli pealkiri. Saab Steini ja Hemingwayd ja no lummav on!

    VastaKustuta
  2. Näinud ei ole, aga kui Sina nii arvad, et see võiks mulle sobida, siis ma pean ilmselt vist erandi tegema...

    VastaKustuta
  3. Ma arvan küll, et võiksid proovida. Seda 1920ndate Pariisi on seal rohkem kui küll, kõik Fitzgeraldid ja muud on olemas:)Täitsa põnev oleks kuulda, mis sellest arvad! Mu meelest oli täitsa helge lookene Alleni kohta. Eks ta ka vanas eas maha rahunenud ja puha...

    VastaKustuta
  4. Minul täpselt sama häda, 90 aastat hiljaks jäänud... Ja sama testitulemus muidugi ka :) Ehk peaks ikka tänapäevale ka võimaluse andma. Moelleaux au chocolat ei ole kindlasti viletsamaks jäänud, iga kord söön ja testin...

    VastaKustuta
  5. Kui keegi oskab anda mulle mõne hea ja konkreetse lingi, kust vaadata, siis võib seda lahkesti teha! Muidu läheb mul selle filmi hankimisega sada aastat aega....Igatahes põnevust on rohkem kui rubla eest juba:)

    VastaKustuta