08 mai 2014

"Minu Hiina" Leslie Leino


Uhh, vägev raamat. Seinast seina kõike oli siin. Kord muinasjutuline, täis kauneid metafoore ja romantilist õhkamist ja siis... kukutati lugeja plärtsti! tagasi halli reaalsusesse, kuhjates tema väsinud aju faktidega, ohtrate faktidega. Nii et valu ja nauding käisid käsikäes, kogu aeg.

"... Uute lugude ootel keeran reisiraamatus Pekingi kaardi juures lehekülge ning lahkun järgmise ristmiku järel seni teadaolevast maailmast. Reisiraamatu juba päevinäinud ja kulunud leheküljed vahetuvad uute, süütute lehekülgede vastu, millelt sõrmedega üle libistades on tunda ehedat neitsilikkust. See on puhaste linade lõhn, mis uutelt lehekülgedelt vastu tuleb ning mis veelgi enam võimendab seda tungi minna itta - drang nach osten. Liikuda nagu ristirüütel, kelle ees veereb rattaraamist ja lenkstangist moodustuv rist, käed sellele naelutatud. Uute lehekülgede avanemine on kui sisenemine neitsihoovi, aeglane hävitustöö, mida ma rattaga ringi liikudes laiali külvan. Hävitada jumala eest need puhtad raamatulehed, mida ma üldse ei talu, sest need on kui alasti naisekeha, mille ma pean barbari moodi rüvetama."

Seesuguseid lõike oli tegelikult päris mitmeid. Või üldse naise näo ja juuste kirjeldused - selles võiks autorile vähemalt mingi magistrikraadi anda. Või mingid eripärased ja uudishimu õhutavad lõigud seoses Mirjamiga. Njaa.

Seega - täitsa hea!
/ütleb see tüdruk, kes Hiinat pole tabanud, pole püüdnudki, ainult peljanud ja umbusklikult eemalt kõõritanud/

4 kommentaari:

  1. Mulle meeldib ka lugeda "Minu sarja raamatuid - aga kardan et ma kardan alustada Hiina raamatu lugemist ... tundub nii kauge ja pole midagi äratuntavat - aga kui kätte saan selle raamatu siis vist ikka proovin vähemalt - äkki ongi huvitav ... aitän reklaami eest ...

    VastaKustuta
  2. Oi, Nataly, proovi kindlasti! Ma tean ju, mida sa tunned - Hiina on minu jaoks ka nii kauge ja võõras ja ma vabatahtlikult tegelikult ei loeks sellest maast midagi :) Aga siin raamatus on suurepäraseid lõike!

    VastaKustuta
  3. "Eestlanna elu" on blogi,kus hiina elust selge pilt eesti inimese pilgu läbi,kes seal elab.

    VastaKustuta
  4. Minu jaoks aga on see Hiina raamat igav ja lugemine kuidagi ei edene. Ma jumaldan reisimist, lugusid võõrastest kultuuridest ja Minu -sarja raamatuid, aga Hiina raamat ei sobi mulle. See pole väga eluliselt ja ehedalt kirjutatud ja mõttetuid heietusi liiga palju. Igale oma.

    VastaKustuta