22 mai 2014

"Õnn on otsuse küsimus, ehk need asjad, mida üks ema oma tütrele õpetada ei jõudnud" Kätlin Kaldmaa


 
See oli nüüd raamat, mida ma kaua ootasin. Kohe hirmus kaua. Ja kuigi ma ju ise ka tean, et Kaldmaa vaevalt eneseabiõpikuid järsku kirjutama asunud on, siis olgem ausad, veidi hirmutavalt see pealkiri siiski mõjus ja ostma ei kutsunud. Nii ma ikka raamatukogu peale lootsin ja ootasin ja ootasin ja ootasin... Umbes-täpselt veebruarist saadik (ma oskan ikka maru kannatlik vahel olla).
 
Kui ma kaaned valla lõin ja paar lehekülge lugesin. Ei, valetan, mulle piisas juba esikaane siseküljest, kui ma mõistsin, et see peab midagi eriti head olema, midagi eriti minulikku. Idee kui selline on juba midagi sellist, millele mõtlemast olen end õige ammu tabanud ning ilmselt nii mõnegi tütre ema on tabanud end seesugustelt mõtetelt. Kui mitte veel, siis küll see aeg alles tuleb.
 
Ja muidugi sellele ideele lähenemine. See ei ole pelgalt kuivalt argiste mõtete üles loetlemine, erandiks vaid pudru keetmine ja päevasärkide triikimine - needki kusjuures ei ole ei kuivalt ega igavalt edasi antud. Siinne kaleidoskoop on märksa kirevam - siin on õpetussõnu, kirjanduslikke pildikesi, luuletusi, reise, retsepte, autori enese hinge salasoppidesse pilguheite jpm. Kõike. Parajalt.
 
 
Mis aga eriti hea mu meelest, kuigi lugejale just nagu avataks autori hing, siis... midagi jääb ikka veel kuhugi varjule. Et siit võib küll noppida isiklikintiimseid killukesi tema enda kohta, kuid ometi tead sa lugejana, et siin või seal oleks tal ilmselt enamatki öelda, küllap on ta seda teinudki, neile, kellele vaja, aga mitte sulle. Sa oled siiski võõras, kõrvalseisja, kõik ei puutu sinusse. Valitseb aus ja õiglane tasakaal.
 

 
 Ja muidugi kujundus. Ma jumaldan selliseid raamatuid, aga ma olen ju ka naine!

P.S. Pärast lugemist ma muidugi mõistsin, miks eelmine laenutaja seda kaunist raamatut kolm kuud enda käes hoidis. Ma hoiaks ka ausalt öeldes:)

2 kommentaari:

  1. Nii hea oli seda lugeda! Täpselt samad tunded valdasid ka mind seda raamatukest lugedes. Nii väga helge tunne jäi ja ma mõtlen, et see on üks õnnelik tüdruk, see Kätlini tütar:)
    Kas nüüd ostad endale ka? Sul äge raamatukapp olemas ju nüüd.

    VastaKustuta
  2. See oli tõepoolest üks suurepärane lugemiselamus ja ma olen tohutult tänulik Sulle seda soovitust jagamast! Ja kui Sul on veel, Ingrid, taolisi väärt nõuandeid peidus, siis ära ole kade:)

    VastaKustuta