31 august 2014

"Neljanda korruse kangelane" Leini Kõrtsini

 
Mu meelest sobivad päikselaigud selle raamatuga oivaliselt!

Ah, milline rõõm oli seda postituse pealkirja kirjutada! Ikka veel nii uskumatu ja ebatõeline!

Ja siiski juba kaks korda loetud - ühe korra ahmisin endamisi vaikselt, kuigi eluõieke sakutas aina käisest ja nõudis oma osa, ja teisel korral siis valjusti tema jaoks. Tema ootused said taevani kruvitud ikka nende va videolõikude abiga, mida ta nina vastu ekraani pingsalt jälgis.

Mu esimene emotsioon oli, eriti esimese peatüki põhjal, et see on üdini täiskasvanutele paslik raamat. Lüüriline, õrn, jutustav. Ja ma kujutasin ette, millise tundelaenguga loevad seda veel sama Maja kasvandikud... Isegi mul olid pildid silme ees, kuigi see kunagi plaanitud ekskursioon on ikka veel tegemata.

Lapsed vajavad action´it, kahjuks, aga nende õnneks see teisest peatükist alates ka tuleb. Juba ainuüksi pealkiri "Siis kui raamatukogus kommi söödi ja limpsi joodi" paneb väikese kuulaja kohemaid kõrvu teritama. Lisaks on teema igati ajatu ja aktuaalne ning ma kujutasin kohe ette kõiki raamatukoguhoidjaid, kelle nägu rõõmust särama lööb teema esiletõstmise peale. Nii et väga hariv.

Ka kolmandas ja neljandas peatükis tundsin ma ära raamatukogutüdruku (ma ei saa igakord tädi öelda, no see on nii kohatu ju!) nimega Leini, kes teab, millest ja kellele räägib :)

Lood on armsad, siirad, südamlikud. Päris elust. Päris inimestest. Vajalikud.
Aga ma oleks neid veel ja veel tahtnud, väheks jäi (nagu nii sageli toredate raamatute puhul). Samas, alati jääb ju lootus järgmiste lugude sünniks;) Sest tõesõna, Leini, ma olen su üle nii uhke!

"Raamatulugemine on üks huvitav tegevus. Kui inimene raamatut loeb, toimub justkui vestlus kahe väga hea sõbra vahel. Raamat ütleb, mida tema mõtleb, ning lugeja vastab talle oma mõtetega. Lisaks paneb vestlus raamatuga tööle lugeja kujutlusvõime: inimene hakkab nägema seda, millest raamat räägib."

Nii ongi. Punkt.

3 kommentaari:

  1. Tere ;))
    Kas see raamat mujale ka jõuab? Väga sooviks ;))

    Terviseid Pärnumaalt

    VastaKustuta
  2. Tere-tere!
    Kohe uurime asja ja anname siia infot :)
    Mae

    VastaKustuta
  3. Tere!
    Kirjutasin teile g-maili aadressile vastuse.
    Tervitades,
    L.K.

    VastaKustuta