24 september 2014

"Islandil. Kohalolek ja rändamine" Risto Laur

 
 
Mina ei tea, herr Laur, kuidas sa seda teed, aga igatahes tegid sa seda jälle :) Et siis võtsid oma suurde kämblasse ühe pisikese saare, keerutasid seda niipidi ja naapidi, asetasid siis õrnalt arvutilaua vasakule nurgale, avasid arvuti, viskasid veel paar hella pilku sinna nurga poole, logisid end sisse lõustikusse ja hakkasid toksima.
 
Toksimise alguses möllasid väljas ilmselt mehised tormi-iilid, hanged olid korstendeni ja oli nagu põhjust kirjutada Islandist, ennekõike loodusjõududest. Akna taga möllav raju tuletas end igal sammul teravalt meelde ja kirjutada oli lihtne. Või noh, kirjutada oli kogu aeg lihtne, see tuleb sul ju hästi välja, aga ka teemas püsida oli hõlbus.
 
Aga kui torm vaibus, siis unus ka saareke lauanurgal. Mõte läks lippama, eksles esiotsa küll klaveri ja muusika juurde, meenusid põnevamad keikkad. Ah p.... nendega, lõpuks läksid needki meelest. Tuli hoopis lapsepõlv meelde, roheline rohi ja kollane päike...olid ajad. Noorusaja pruutide juurest läks mõte edasi Aunastele ja Viirele ja Silvile ja... sekka ka mõni mees, aga mis nüüd nendest.
 
Island, kuhu jäi Island :)
 
Isegi vana Copperfield muutuks näost kaameks selle triki peale, kuidas kirjutatakse raamatut Islandist (no annab ju esikaas lootust, kas pole?), aga mida raamatus pole - tohoh tillae, see on Island. Kuskil esimestes peatükkides oli, aga siis adjöö, musjöö!
 
Lõbus lugemine muidugi, aga (ma vist kordan ennast, ma tean!) mina jään ikka Islandi-raamatut ootama. Ma olen maru kannatlik, küll ma ära jaksan oodata :) Või kui sa ei viitsi päris tervet raamatut sealsest elust kribada, siis kirjuta poolgi. Suska näiteks üks näpuotsatäis saareelu siia ja teine sinna. Abiks ikka. Seal peaks ju ikka mingit elu olema, või mis? Noh, et on sealgi oma Viired ja Silvid ja Ansipid, et otsi nad üles ja pane raamatu sisse. 
 
Et kas ma soovitada julgeks seda raamatut? Igatahes. Aga ootused ei tohi valed olla, muud ei midagi. Muidu selline hea paha tuju peletamise raamat. Mina näiteks jätsin selle lugemise üheks eriti nõmedaks ja mustaks reedeks.
Viskas valgemaks küll:)
 
P.S. Formaat on lugemiseks nüüd parem kui eelmisel korral, tubli poiss!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar