16 oktoober 2014

"Saja sammu teekond" Richard C. Morais


 
See oli nüüd üks äraütlemata jõhkralt igav raamat.
Idee ja süžee oleks nagu täitsa paljutõotavad, aga hakkad lugema ja.... No ei tule seda õiget põnevust ja kaasakiskuvust. Selline tunne, et on võetud ägedad karakterid, kenad sündmuspaigad, põnevad road, teravad lõhnad ja siis... aina kirjeldatakse ja kirjeldatakse. Võimalikult kiretult, neutraalselt, mittemidagiütlevalt. Noh et saaks see jutt juba ükskord ümber jutustatud ja edasi antud lugejale.
Kui lugeja on hea kujutlusvõimega, siis jah, võib ju nii mõndagi ise sinna juurde mõelda ja värvikamaks maalida, aga raamat ise neid värve ei paku. Lugejal peavad need endal tagataskus olema.
 
Nagu arvata võibki, siis ma ei ole seda filmi näinud:) AGA! Täna on see päev, mil ma möönan, isegi filmi nägemata, et kinopilt võiks antud juhul etem olla kui raamat. Mul on neid ridu raske kirjutada, aga just nii ma seekord tunnen :)  Filmi suudaks päästa ilusad Prantsusmaa vaated, Juura mäed, vaimustavad turustseenid ja idülliline külaelu.
 
 

Ma igatahes lõpuni ei suutnud seda venitada ja mõnikümmend lehekülge enne andsin alla. Ma ei usu, et seal enam midagi paremaks keerata võis. Tahaks loota, et see ei olnud nüüd tõlkija, kes selle raamatu minu jaoks ära vussis, kuigi never know. Võiski olla sihuke suht igav ja keskpärane kraam originaalis, lihtsalt kõva promoga massidesse lükatud.

1 kommentaar:

  1. Mulle see raamat meeldib. Maitsed ja lõhnad on imehästi edasi antud, võrdlused on huvitavad ja samuti kokanduse maailmast võetud. Tegelaste elu pinge on hästi edasi antud - kogu see elu Mumbais slummi ja rikaste rajooni piiril ja hiljem taas Lumiers'is kohalike ja tulnukate vastasseis. Karakterid on huvitavad. Kujutluspildid hakkavad tööle.
    Filmist olen näinud ainult treilerit ja tundub, et film raamatust väga erineb, aga kas see on just hea film, seda ei oska hinnata.

    VastaKustuta