27 jaanuar 2015

Karupüksid

Täna tõstis minus pead omamoodi ohutunne, kui ma hirmuga tabasin end mõttelt, et mu laps ei saagi äkki aru, millest ma räägin. Ja ometi ma räägin ja räägin ja räägin... Laps võib ju kuulata küll, nii et kõrvad peas liiguvad ja pilk võib ka võrdlemisi selge ja asjalik olla, kuid sellest ei piisa.
 
Aabitsas luuletuse juurde on autor(id) vajalikuks pidanud sõnale "karupüksid" joonealuse selgituse lisada. Olgu, ma võisin ju selle peale silmad peas pahupidi keerata ja toolilt maha kukkuda, aga... äkki ta tõepoolest ei tea seda sõna.
 
Selgub, et sõna teab küll. /uhh, Mae pühib kergendunult laubalt higi/
Sest ta on emmega juba aastaid räppinud seda karupükste-laulu. Teate küll ju, "mina ütlen karu, sina ütled püksid, KARU-PÜKSID, KARU-PÜKSID".
Aga mis imeasjad need karupüksid siis ikkagi on? Selgub, et tal pole halli aimugi.
 
Ma tunnen end nüüd nende neetud karupükste pärast kiviaegsena :)
 
P.S. Vabandan ette kõigi ees, kes ekslikult lootsid sellest postitusest leida väärtuslikke kudumisnippe või muud praktilist infot.
 

6 kommentaari:

  1. Hästi põnev teema. Äkki peakski näiteks lastekirjanduse klassika kordustrükkides paigutama raamatusabasse seletava sõnaraamatu? :)

    VastaKustuta
  2. Ilmselt peabki.
    Huvitav aga, miks karupüksid just karupüksid on?

    VastaKustuta
  3. ma kunagi juurdlesin, miks karusnahk on just " karu". ( mitte kass või naarits vms),ja jõudsin järeldusele, et ju ta tuleb sõnast karune st karvadega kaetud, kare jne, mitte "karu".
    et kunagi olid karused püksid, mis on ajaga lühenenud?

    VastaKustuta
  4. Mulle toob karupükstest rääkimine kananaha ihule, nii jube karedad olid need! Ehk et sama kare - karune - karu - assotsiatsioon tekkis.
    Ma ei saa aru hädaldamisest, et tänapäeva lapsed ei saa meieaegsetest lasteraamatutest aru. Alati on ju raamatuis olnud sõnu, mida lapsed ei mõista. See, et ma saan seletada, misasi on "taksofon" või "depoo" või "kassett", ongi ju pool mängu võlust ja samas laiendab lapse sõnavara ja arendab keelekasutust.

    VastaKustuta
  5. Olen nõus, et osa lugemisvõlust ongi uute sõnade leidmine ja tundmaõppimine. Lihtsalt, üsna valus hoop (minu poolt vaadatuna) oli avastada, et selline sõna unustusehõlma hakkab vajuma.

    VastaKustuta
  6. olin väga üllatunud kui Pille-Riini
    uustrükis oli jutt sukkpükstest, mitte sukkadest.
    Oma lastelastele olen küll rääkinud, sukkadest. Tuleb vist karupükstest ka rääkida.

    VastaKustuta