03 jaanuar 2015

"Minu Berliin" Jaana Davidjants


Ilusa kaanega raamat ägedast tüdrukust, muud nagu ei oska öeldagi. Autor on selline karakter, et... ma hakkasin ennastki normaalselt tundma :D No et minuga ka alailma "juhtub" ja ma polegi ainus - jumal tänatud!
/Tänan küsimast, vaginaalseks kasutuseks mõeldud tablette pole isegi mina oraalselt kasutanud :D/
Eriti meeldis aga see soojus, millega ta pidevalt oma pereliikmetest kirjutas, eriti õdedest. Mis omakorda tuletas mulle meelde, et ega ma Brigitta Davidjantsi raamatut vist polegi lugenud, oleks ehk aeg. Ja miks mul kuskil kuklas kriibib teadmine, et midagi on veel ilmumas (samas näen ma unes viimasel ajal nii palju ja imelikke asju, et see info võib vabalt ka sealt pärineda:))
Aga et siis Berliin... Pole minu linn olnud ega saanud ka seekord selleks. Berliin - see on see linn, kuhu pärast lõputut loksumist Poola teedel ma küll alati jõudsin, aga surm oli juba kontides.  Davidjants ei pannud mind samuti seda linna armastama, ega pidanudki, lihtsalt mõnikord juhtub niimoodi lugedes. Graafiline disain pole samuti minu tassike teed, ent ma loomulikult kujutan kenasti ette, et inimesed, kes on koos saba ja sarvedega teemas sees, võivad raamatut nautida küll. Mina tunnistan oma võhiklikkust ja sellest johtuvalt ka huvipuudust ja ma ei oska kohe mitte kuidagi reageerida kõigile neile stuudiotele ja festivalidele ja nimedele sellest maailmast. Kuigi autor ju püüdis küll mind kui lugejat seda maailma mõistma ja hindama panna.
Nii et, ikkagi oli see puhtalt autori isiklik šarm (ma tahan õudselt kirjutada "sarm" ja mu hing kisendab "šarmi" vastu - miks?), mis mu sellest raamatust lõppkokkuvõttes läbi vedas:)

4 kommentaari:

  1. Sest eesti k ongi pigem sarm :)

    (kuigi lubatud ka šarm vist, lihtsalt sarmikas vs šarmantne pole segamist lubatud susisevate tähtedega)

    VastaKustuta
  2. Ma pole viitsinud üle kontrollida ja kasutasin kogu aeg "sarmi", aga nüüd olen vaadanud, et ma hakkan vist vähemusse jääma :)

    VastaKustuta
  3. Jäi kripeldama. Ise kasutaksin kümnel korral kümnest 'sarm'. ÕS ütleb, et mul on õigus. Šarm ka lubatud, aga vmo.
    Üks teine anonüümne

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh, usaldan siis edaspidi ka oma sisetunnet ja jätkan endale meelepärasel moel :)

      Kustuta