27 jaanuar 2015

"Reisikirju" Justin Petrone


Ei midagi uut, Justin Petrone omas mahlas, nagu alati. Kellele on seni meeldinud, sellele meeldib ilmtingimata ka seekordne raamat. Ja kellele ei ole seni meeldinud, see ärgu nähku vaeva. Nii lihtne see ongi :)
No mina olen varasemalt ka täitsa vabatahtlikult tema kirjutisi lugenud, nuga pole kõrile pandud seni. Nii ka seekord. Muhe ja laadna ja kerge, miks siis mitte. Sedapuhku ei lahka mees siis mitte Eestit ja eestlasi (tünga saite, kes te seda jälle ootasite :P!), vaid võtab pistelised nopped siit ja sealt üle ilma, kus on käinud ja mida on näinud. Täitsa omajagu.
Ainuke asi, millest mina aru ei saa ja ei hakkagi veel vist saama, on tema suhted naistega. Ma ei saa tõepoolest aru, kas tal on nendega mingi probleem või ta lihtsalt teab, et see "müüb".  Põhimõtteliselt on tal igal teisel leheküljel keel ripakil mõne naise tõttu. Olgu-olgu, ma saan ju aru, et osad lood on nö noorusaegsed (õumaigaad, nüüd ma muidugi väljendasin end umbhalvasti, sest ta on ilmselt minust vaevalt paar aastat vanem ja mina olen ju ometigi tänaseni noor :D), aga ikkagi.  Ma muidugi annan oma parima, et mitte säherdune puritaan olla ja elan need tema pidevad vaevas olemised üle. Ja see, kuidas ta oma naisest kirjutab, see kompenseerib otseloomulikult kõik.
Ja tegelikult lugesin ma ju sellegi raamatu ühe ööga läbi, nii et on siililegi selge, et see on igati loetav raamat.

4 kommentaari:

  1. Ma jäin toimetajana täitsa pikalt mõtlema, et kus tal need naised olid... Hästi tugev oli see šhevitsilugu, teismeeas poisi lugu (kus oli oluline tüdruk, aga tegelikult mu meelest sama oluline oli hoopis see, et poiss tahaks isast üle olla). Edasi... mulle meenub ainult üks naine, st abikaasa, ja tema pole ju kõigis lugudes, ja pole kõigis lugudes fookuses. Hakkasin mälu järgi kokku lugema (raamatut siin hetkel pole), mu meelest enamik lugusid on ilma selle teemata. Lihtsalt ütlen.
    Vanus Justinil 35 :) Sul äkki 33? :)

    VastaKustuta
  2. Aitäh Mae selle posti eest! Mina mõtlen, et kui sa loed raamatu hästi ettevaatlikult, siis saad aru kuidas üks noor Ameeriklane abielus ühe huvitava Euroopa naisega.

    See on vundamentaalne küsimus mu elus. Miks asjad läkised teisiti? Kindlasti, ma ei ole nii unikaalne. Aga olen ainus mu perekonnast kes on niimoodi teinud. Ja mul on üks vana sõbranna kes praegu elab Amsterdamis.

    Ja kas üks naine mind võrgutas selle elusse? Või kas oli hoopis Euroopa ise kes niimoodi tegid? Kui loed "Viimane Neitsi Šveitsis" siis näed, et see noor mees on armunud mitte selle Šveisti tüdrukusse, aga *Euroopasse*. Ta on nii sensuaalne tüdruk sest, et ta tundub loomulik ja vaba -- nagu Euroopa. See Šveitsi proua on siis üks lihtne sümbol.

    Või kui räägiks Mehhikost, siis näed, et see noor mees kirjutab luuletusi ühe maia ettekandjale, kes talle esindab midagi väga muistne ja püha. Mäletad, see viimane stseen, kus see noormees läheb tagasi vanade maia varemadele, kust ta varastas kivi kui ta kaheksa aastane poiss oli. Siis ta annab "kivi" tagasi varemadele. See on sümbol respektist. Ta ütleb, maiadele, et "palun, anna mulle andeks." Ja ta nii vihkab sellise klassi konflikti, mis oli seal, Ameeriklaste ja Mehhiklaste vahel, et ta kujutab ette, kuidas ta saab sellest elust välja põgeneda. See on lugu väärtushinnagudest, mitte naistest või seksist.

    Mina ei ole praegu sihukene mees, nagu see Singapuri taksojuht, kes jagab tema tarkust, et "Asjad niimoodi käib." Ei ole vist jõudnud selle vanusse kus ma saaksin niimoodi rääkida nii enesekindlalt. Mina kirjutan mis juhtus, või mis ma mõtlesin, ja eriti kuidas see tundus.

    On küll tõde, et ma olen vist palju seksist kirjutanud. Montreali deemonid oli kõige hullem raamat, mis oli isegi ebamugav MULLE. Aga vist olen muutunud hiljuti. Siin raamatus on palju peatükke kus ei ole see teema üldse -- Belfastis, Pekingis, Moskvas, Kopenhaagenis, Pariisis, Itaalias, New Yorgis eks.

    Justin

    Okei. Oli huvitav taaskord sellest raamatust mõtelda. Tsau ja aitäh jälle!

    VastaKustuta
  3. Võib-olla tungib see naisteteema esile tema mitte-eestlaslikult mahlakate kirjelduste tõttu :) See jäi minu jaoks kandvaks, lugeja loeb ikka "oma" ju välja :)

    VastaKustuta
  4. Oo, mõte Euroopasse armumisest mulle meeldib, selle nurga alt võib ka neid lugusid vaadata!

    VastaKustuta