09 veebruar 2015

Naised teistelt planeetidelt


Jongi juurde pöördusin ma tagasi juba mitmendat korda. Selliseid "taaskohtumisi" juhtub äärmiselt harva ja eks alati on hirm, et äkki see pole enam see pole see pole see. Seekord oli ikka endiselt see.
Jongi lugeda on üldse kuidagi... vabastav. Eriti tänasel päeval. Ma mäletan eelmist lugemist ja tollaseid tundeid ning neid tänastega võrrelda on üpriski rikastav kogemus. Positiivne elamus.
Aga sellest kõigest kunagi tulevikus, teises kohas ja teisel ajal.



 
Ja siis ma komistasin veel ühe naise otsa. Poolkogemata. Komistamise mõte võis olla midagi stiilis, et kui seni pole väga sümpatiseerinud, siis raamat võib imesid korda saata.
Ei saatnud.
Mitte ühtegi imet.
Pärast lugemist tekkinud mõtted ja järeldused võiks lühidalt kokku võtta järgmiselt. Tegemist on vinge naisega nagu arvata oligi. Noh, kui arvestada tema tegusust, riskijulgust, oma naha peal katsetamisi. Muidugi on äge naine, miks ta siis ei ole.
Tema reisisaated on konkurentidest peajagu üle (pagan, kus ma neid konkurente üldse näinud olen... ei mäleta).
Miks ta siis sümpaatne ei ole? Ja ma pole vist ainus, kellel see probleem on. Ma mõtlen, et... kas see on see teletädide-paradoks äkki. Ekraanil olles on vaja erineda, silma paista, olla omanäoline - see köidab telepublikut. Teisalt ka ärritab. Võtkem näiteks Aunaste Maire või Linna Reet. Ai, kus on rahval hammaste vahel, aga samas ega neid põhjuseta ekraanil ei hoita. Tont sellest asjast aru saab:)
 
Aga raamatu pealkiri on muidugi tabav. Sellele piltlikult lähenedes meenub kohe Ansip, ka selline tulnukmees. Ja ma jäin mõtlema noile aegadele, mil Park veel pikemalt ekraanil figureeris (viimastel aastatel ta ju pigem vilksatas seal vaid), et ega tal oligi vist alati üks ja seesama mask ees, selline emotsioonitu. Selle kõrval võiks Aunaste näomoonutusi ja silmade pööritamist suisa armastama hakata:) Olgu, ma mõistan küll, mida selle fraasiga "naine teiselt planeedilt" öelda taheti, lihtsalt mina nüüd teisendasin selle labasuseni.
 
Igatahes liiga pinnapealne ja killustatud.

4 kommentaari:

  1. Howdy! This article couldn't be written much better! Going
    through this article reminds me of my previous roommate!

    He constantly kept talking about this. I most certainly will send this
    information to him. Fairly certain he'll have a very good read.
    Thanks for sharing!

    Also visit my site: Venus Factor John Barban

    VastaKustuta
  2. Ma kahtlustan, et viimasena mainitud raamatu kangelane ei ole ka kirjasõnas lasknud lugejat oma pärisminale ligi. Minu mäletamist mööda on nad oma õega väiksemas seltskonnas väga vahvad naised. Ilma maskita.

    VastaKustuta
  3. Võimalik... sest ma imestangi,kuidas kõik ta reisikaaslased-saatejuhid temast nii kiitvalt kirjutavad. Et midagi peab temas ju siis olema, ent see miski ei ole mu jaoks ekraanil välja paistnud ja ei olnud seda ka raamatus. Kurb.

    VastaKustuta
  4. Erica Jong on üks mu lemmikkirjanikest.
    Olles lugenud tema kolme raamatut eesti keeles, olin arvamusel,et rohkem polegi. Tänu Sinu blogile käisin eile raamatukogus ja võtsin "Võrgutades deemonit". Tegi päeva rõõmsamaks!

    VastaKustuta