04 märts 2015

Uid

Ma ei saa enam blogiga järjepeale:) Raamatud saavad loetud ja rändavad sellise tempoga käest ära, et siia ei jõua neist enam midagi. Või ainult siis, kui mul on vaja koolitöödest viilida ja mingi "parem" tegevus leida.
Aga et ma paari aasta pärast jälle samu raamatuid koju ei tariks, pean siin siiski ära märkima mõnedki neist.

Mingil ajahetkel olin novellide lainel. Kahjuks Kaldmaale need vastu ei suutnud astuda.

"Oakesed kaunas" Mari Saat
Need oad olid veidi vananenud, see oli ainus sõna, mis mulle korduvalt pähe turgatas neid novelle lugedes. Ma mõnikord kadestan raamatuid, mida lugedes on kogu aeg tunne, et see oleks nagu eile kirja pandud... ja siis loed kuskilt järelsõnast, et autor kooles juba mitu head aastakümmet tagasi. Lihtsalt see kõik on nii tänane ja värske. Vahel satub näppu autorite loomingut, keda hakkad avastama kui puhast lehte.
Aga need oad...Retro, just nimelt. Näiteks Saadi "Lasnamäe lunastaja" mulle küll omal ajal täitsa sümpatiseeris, aga sellel oli ka selline retrohõng man. Ja nüüd nende lugudega sama teema. Mingil põhjusel jäi sedapuhku liiga häirima.

Häiris koguni nii palju, et Mudlumi "Tõsise inimese" tõin küll koju, aga minema see ei hakanud. Samas ma lugesin liiga vähe, seega kahtlustan, et minust oleks viisakas see millalgi veel kord kätte võtta.
"Hüppa tulle" Maarja Kangrolt oli täitsa temalik. No et avad raamatu ja tead, mis sealt tulema hakkab:) Noore ja kaasaegse naise võlu ja valu, korralik läbilõige taolise naise elust. Seal on kübeke ängi ja raevu, te teate ju küll, kelle aadressil:) Soovitavalt ka mõni mõrv. Või tõsisem kehavigastus, kui teisiti ei ole võimalik.
Siis on noorel ja tänapäevasel naisel ilmtingimata laste saamise või mitte saamisega mingi ooper. Ja ma ei ole hetkel üleüldse irooniline, sest nii ilmselt ongi. Kangro lihtsalt kirjutab aktuaalsetel teemadel, mis muide on kirjanduses igati tervitatav nähe. Kunagi varem oli tal vist novell, kus käis agar valmistumine titeteoks (ma loodan, et ma nüüd autoriga ei eksi, lugu ise on mulle kuidagi meelde jäänud...). Minu meelest kiskus tookord ka üsna meditsiiniliseks kätte. Nii ka sel korral.
 
Nojah, pane siis Saat ja Kangro kõrvuti ja katsu neid lugeda järjest. Ette hukule määratud, nüüd ma saan ise ka aru:)



Nüüd ma pean aga tõepoolest veidi õppima, enne kui Adamsoni ekstraordinaarseid jalalihaseid imetlema lähen :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar