18 juuli 2015

"Minu Eesti: Mis juhtus?" Justin Petrone



Ma tegin sel raamatul kiirlugemist - tahtsin kellegi nädalavahetusel õnnelikuks teha ja ruttu rmtk tagasi viia, et uus laenutaja saaks selle võtta. Tegelikkuses jõudsin ma muidugi tund enne rtmk sulgemist ja ilmselt järgmine õnnelik ikka ei jõudnud sellele küüsi taha saada :) Tema kaotus!

Mul oli selle ramatuga seoses päris mitu ja päris asjalikku mõtet... Aga kui ma siis töölt koju marssisin, siis... Mööda Väike-Turu tänavat tuli midagi, mida iga päev juba ei juhtu. Eriti Viljandis, mida ka kõnealuses raamatus on pommiauguks tituleeritud (mitte autori enda poolt, lisan vahemärkusena). Nimelt tuli mööda imeilusat munakiviteed mööda arvestatav kogus pikki, noori, heas toonuses ja soojendusdressis mehi. Ma vaatasin korra, siis veel teisegi, lõpuks seisatasin kulm kortsus - ja siis tegin kähku vehkat.

Noh, kui Fellini nurgal niitis mu peaaegu et jalust Tiit Sokk, siis oli isegi minusugusel blondiinil, vabandust, endisel blondiinil, asi klaar.

Jeerum, aga mitte korvpallist ei tahtnud ma rääkida, kuigi ma mainin veel ära, et mängus on ka taanlased ;)

Felliniga seoses...Kui ma eile rmtk-st "Minu Eestiga" tööle kõmpisin, siis oma viimase aja harjumusele kohaselt ma lugesin, kõndides, aja kokkuhoiu mõttes, eks ole. Ja jõudsin raamatus vist leheküljeni 11, kus oli juttu Fellini tualetist (muide, ma pole siiani seal käinud, nagu ka mitte üheski lennuki tualetis :D) ja avastasin siis, et olen täpselt Fellini ees :) Milline täiuslik ajastus. Kirsiks tordil olid nurgalauas end õdusalt sisse seadnud Trad. Attacki liikmed. Täna, kui sealt taas möödusin, et raamatut tagastada, olid kohad sisse võtnud Curly Stringsi liikmed - kahjuks ei olnud kumbagi koosseisu "Minu Eestis" mainitud. Ilmselt juhtub see "Minu Eesti, 4."

Samas oli see üks tõeline raamat Viljandist :) No ausalt, see esimene, Tartu-pool, suisa kahvatus viimaks, sest Viljandi teeb Tartule iga kell ära onju. Iga tänav, iga maja, iga nimi kõnetas ja ütles midagi. Üldiselt see oligi ood Viljandile, väikeste eranditega, aga neid ma ei teinud märkamagi. Meie Roheine Maja, meie Fellin, endine A ja O, Lossikad, Muksimaja, Kondase keskus, isegi minu töökoht, ka mu ema töökoht

Milline see raamat siis oli? Kes otsib tuttavat nalja ja aasimist, see seda siit leiab, igatahes. Aga kurb oli ka, valus koguni. Täpselt nii nagu Justin kirjeldab, nii ongi - eestlane rabeleb aina töötada (ei pea silmas ainult seda va äraelamiseks tehtavat tööd, ka muidu) ja arvab, et see ongi elu. Siis imestab, kui kõrvalt sõbrad kaovad, mõni lihtsalt, mõni manalateele, üllatub, hämmeldub. Aga kui need sõbrad veel olemas on, siis raiub aga oma tööd teha ja aega ei leia. Ikka veel ei õpi eestlane, et ainuke, mida laialt käes on, see ongi aeg ise. Elu nautimine on eestlasele endiselt patt, need vähesed, kes juba julgevad, ega need on põlu all kah. Seega täidab see raamat igatahes oma eesmärgi, kui juba vähemalt kolm eestlastki päästetud saaks, töösurmast näiteks.

Muidu oli ilus ja armas raamat - lugege! Ja ärge nautimist unustage!


P.S. Ma olen tänamatult vähe pööranud tähelepanu Minu-sarja raamatute alapealkirjadele... Uue kujundusega hakkavad need märksa enam silma.

P.P.S. Alates homsest hakkavad ilusad ilmad, ja nii viis nädalat jutti.

5 kommentaari:

  1. Armas Mae, meil on siis enam-vähem sama suvelektüür. Nii Tui Hirv kui Justin on mul mõlemad hetkel käsil :-) mul on ikka mitu korraga, ahnepäts siuke.

    VastaKustuta
  2. Ma annan siis parem juba kohe teada oma edasise lektüüri ka: "Joonista valgus", "Siluett", "Harold Fry uskumatu palverännak", "Vastassuunavöönd", "Pimeda mehe aiad", "Me olime valetajad"... Sõnaga, alaku puhkus:) Sulle aga soovin ilusat Eesti jätku, kullapai Sirja!

    VastaKustuta
  3. eestlane rabeleb aina töötada (ei pea silmas ainult seda va äraelamiseks tehtavat tööd, ka muidu) ja arvab, et see ongi elu - aiiikurjjaaaa,.... /rüüpab kohvi ja mõtleb, et mis pärgli pärast teeb seda kell kaks öösel. Teadagi, töö. ÖÖtöö :P

    VastaKustuta
  4. Oi, Mymla, sina ei lähe arvesse :) - sina lood hoopis ilu ja ilmselt on sellest tööst suurem osa pigem nauding sulle. Või vähemasti tahan ma nii uskuda :)

    VastaKustuta
  5. Aitäh, Mae :). Mul on luureandmed, et tuleb üks järgmine raamat Justinilt ("Kirju Eestist"), kus on peatükk sellest, kuidas ta Zetode ja Curly Stringsiga üle mere Stockholmi Eesti Majas külas käis. Ja muid põnevaid seiku.

    VastaKustuta