09 september 2015

"Hea põhjatuule vastu" Vanemuine

Foto: Teater Vanemuine kodulehekülg

 
Tõeliselt meeldiv üllatus kaasaegse kirjanduse alusel lavastatud loo üle! Väga positiivne ja kaasahaarav. Ma tuletan meelde, et tegemist on meiliromaaniga, seega seda keerulisem lugu lavale paigutada. Tempot suudeti hoida, pisuke huumorgi olemas (raamat ise mulle sellisena meelde ei jäänudki), ilusad inimesed, armas lugu jne.
 
Tegelikult ma etendusest endast rääkima ei hakkagi. Ma tahaks hoopis veidi viriseda :) Kuna meil sel hooajal koduteatriga füüsilisel kujul veidi probleeme saab olema - või kas need ongi probleemid - pigemini on meie teatril lihtsalt mitu kodu üle linna -, siis mängitakse ilmselt nii mõnigi etendus veel Sakala keskuse saalis. Kahjuks mõne väikese näpuliigutusega ei saa muuta saali akustikat ning ühtlasi lavalt kostvate dialoogide publikuni jõudmist, kuigi võib-olla siiski annab selles osas midagi ette võtta... ei tea.
 
Saal on etenduse ajal häirivalt valge - ma ei tea, kas sellegagi midagi teha on... Kuuldavasti ei olnud ma ainus, kelle tähelepanu tahtis hoopis saalis uitama minna, ilma ja inimesi vaadata :)
 
Teenindajaid vm abijõude ehk siiski annaks etenduse ajaks juurde tekitada? Ma ei tea, kas oli mingi uks vahepeal lahti jäänud või lihtsalt keegi tõrrepõhjahäälega pröökaja võttis kole valjusti sõna, igatahes publik ärevalt ringi vahtima ja mõmisema hakkas. See kestis piinlikult pikalt ja ennekõike oli muidugi lavalolijatest kahju. Oli tunne, et kohe-kohe võtab näitleja aja maha ja teeb pausi. Kurb.
 
Majas tegutsev kohvik, mille argipäevad otseloomulikult märksa vaiksemad ja väherahvastatumad välja näevad, oli küll eeskujulikult fuajeesse müügileti üles seadnud, kuid ilmselt otsustanud selle tarviliku olevat ainult vaheajal avada. Meie publik aga on traditsioonidele truu ning tahab enne etendust nautida kohvi ja konjakit.  Nii nad kärsitult kohvikusse kitsa leti manu tikkusid, mis omakorda eriti letiteenindusega ei tegele (ja oli ka kõigi laudkondade teenindamisega hõivatud), seetõttu järjekord viibis ja lõppeks tuli vaevaga kättevõidetud saagiga ikkagi tagasi fuajeesse kõmpida. Veidi tüütu ja tülikas kõigile. Lisaks, eks ole see kohvikugi käive, mis kannatab.
 
Ma siiski loodan, et kuidagi need etendused selles majas paika loksuvad.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar