06 detsember 2015

"Kurru-Nurru vurrud" esitlus Eesti Lastekirjanduse Keskuses


Sellise vahva raamatu esitlus toimus viiendal detsembrikuu päeval Eesti Lastekirjanduse Keskuses.
Meie külastasime seda imeliselt hubast ja silmailu pakkuvat maja esmakordselt, kuid juba praegu tean ma, et kui mina oleksin laps, siis peaksid valvuritädid mind õhtuti jõuga uksest välja nügima. Mis paneb mõtlema, et päris kurb, et valvuritädisid enam ei eksisteeri - kes siis veel saaks silma peal hoida, et millega need raamatud küll öösiti tegelevad. Turvakaameraid nad minu meelest ikka veel pisut pelgavad.

 
Igatahes toimuvad selles majas siis aeg-ajalt toredad perehommikud, kus mõni kirjanik või raamatukunstnik räägib ja näitab, mis keelel ja meelel. Sedapuhku tutvustas Epp uut lasteraamatut "Kurru-Nurru vurrud", mis mõtteliseks järjeks raamatutele "Marta varbad", "Anna hambad" ja "Leena peenar". Nii et, kes neid eelnevaid lugenud-vaadanud, peaks aimama, mida oodata. Laste tegemistele on nüüd ring peale tehtud ja järg on kasside käes. Muus osas hoiab raamat eelkäijatega ühte joont - iga lugu on mahutatud ühele leheküljele, kõrvallehel saatjaks vastav pilt. Pildid on samuti sama vahvad ja värvilised kui varasemates (mis mulle nende raamatute puhul hirmsasti meeldibki).
 
Pildid, muide, joonistas Piia Pliiats...ei, ptüi, ikka Piia Maiste (ma ei tea, miks ma Piiadele alati Pliiats tahan  perekonnanimeks panna:))). Kuigi konkreetselt sellele Piiale sobiks küll ju Pliiats nimeks imehästi!    
 
Pärast meisterdasid lapsed ka endale isiklikud Kurru-Nurrud.
 


 



Selliseid igaüks-isemoodi-toole on seal suisa mitukümmend, igaüks omaette kunstiteos. Ma oleks tahtnud neid kõiki pildi peale püüda, aga olgu siis esialgu ainult kaks lemmikut. Ei saa ju olla kurb, kui sul on sellised lepatriinud pingi peal :)?

2 kommentaari:

  1. Kui ma infoga ei eksi, siis on see lepatriinudega tool samuti Piia (Pliiats) Maiste tehtud :).

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Seda ma ei teadnud, aga sel juhul olen ma veelgi enam pöördes :)

      Kustuta