11 veebruar 2016

Kui seksisümbolid hakkavad vanaks jääma...

Kui ma just mingeid vanu ja koltunud fotosid ei lappa, siis ma usun endiselt, et olen noor ja ilus (siit tuleb välja ka ühtlasi põhjus, miks ma EI lehitse vanu albumeid). Ainsad märgid, et aeg kuhugipoole aina edasi kiirustab jõuavad minuni alati ikka teiste kaudu :P Juba mitu-mitu kuud sajab mulle kolinal krae vahele tõdemusi, et üks või teine, minu teada ilus, noor ja andekas, omab kergelt kiilanevat pealage ja / või hakkab kuuendat kümnendit astuma...Ning see kõik tabab mind ikka veel ootamatult.
Alles see oli, kui Levandil viis kümpsi kukus. No aga minu meelest ta alles eile sai mäelt tulema ja üleeile laulis, et lumi on muinasjutt, hei-hei, luuuumi...jne. Või siis Sal-Saller, kelle juubelituuri ammuilma reklaamiti. Tema vanuse kohta isekeskis korraldatud mälumängul panin totaalselt puusse, arvates et maksimum 45 võib tüübil kukkuda. See kõik tekitas vajaduse korraks mälu värskendada ja Kroonika aasta seksikaimad üles otsida. Minu noorusaegsed moosivennad on k õ i k .... vanaks jäänud. Noolel ja Mardisalul kukub ka varsti ümmargune, Lepikson pole vist enam elavate hulgaski, Lepajõest ei tea midagi, aga tal vist 50 kaarega ületatud juba.



Aga miks ma neist üldse rääkima hakkasin... ma sattusin teisipäeval kogemata teatrisse, niimoodi eeltööd tegemata ja nagu kuu pealt kukkunu. Alati, kui see juhtub, luban endale, et viimast korda, sest sedasi ei tea eales, mis üllatused ees ootavad.
Ehk siis ma istusin Draamateatri väikeses saalis ja vaatasin kergelt hõreneva parukaga Uukkivi. Seda Uukkivi, kes pole küll vist kunagi Kroonika seksikaimaks valitud (rahvas on pime!), aga mulle noorena küll hullupööra meeldis. Oleks keegi nädal tagasi minult küsinud, et kui vana Munk on, ma oleks lõdva randmega 40 pakkunud. Kui ma nüüd teda laval vaatasin, siis sain muidugi isegi aru, et minu ajaarvamine on seisma jäänud. Lootusetult. Kui ta kõva pooltunnikese oli laval üksi ära jauranud, filosofeerinud, maailma paika pannud, hakkas mul juba tõsine mure tekkima, et kuhu ma sattunud olen? On see monoetendus? On see ühevaatuseline? See viimane küsimus tekkis mul jumala õigustatult, sest olen mitu korda tünga saanud, lootes kauakestvat teatrielamust ja siis leidnud, et mind kupatatakse pärast esimest vaatust teatrist välja. Vahepeal tundus juba, et ilma vaheajata etendused on moodi läinud.
Noh, ühest vaatusest oli sedapuhku asi kaugel - mulle lajatati suisa kolme vaatusega piki pead. Ja teisi näitlejaid lasti ikka ka lavale. Vähe sellest, et lavale...
Üks õige kummaline kompott oli see lavastus. Sinna oli kõike kokku kuhjatud, mis tegi üleminekud vaatajale omamoodi keeruliseks. On ju tiba raske, kui korraga ühte lavastusse on pandud pooletunnine monoloog, kärtsu ja mürtsu, vett ja tuld, pilkast pimedust, popurrii Tšehhovi loomingust, vahepeal kandus tegevus valgustajapulti ja publiku sekka jne, jne.
Teisalt, eks see juubilar ise ka omamoodi kirju tegelane on elu jooksul olnud ning küllap oli see erinevate pööretega ja muutliku tempoga lavastus parajalt paslik austusavaldus talle.  
P.S. Et kuhu ma jõuda tahtsin nagu? "Valgustaja" on Uukkivi 50 aasta juubeliks kirjutatud ja lavastatud lugu...Uku Uusbergilt  siis.

P.P.S. Maailm lakkab päriselt pöörlemast päeval, mil Tanel Padar 50 saab :)

7 kommentaari:

  1. Kus sa Pearu jätsid? Tema oli meie ajastu ikoon ikka:)
    K

    VastaKustuta
  2. Eee...ma parem vaikin delikaatselt :)

    VastaKustuta
  3. Hihi, nii tore postitus! Mulle õnneks vanemad mehed meeldivad, nii et mingu kõik rahulikult halliks, tunduvadki targemad :)

    VastaKustuta
  4. :) Oh, ära sa valesti aru saa - ega ma üldse kurda :)
    Lihtsalt see juhtus nii... kole äkki noh. Ma nagu täiesti ette valmistamata selliseks aastate spurdiks.

    VastaKustuta
  5. Kui Tanel saab 50, siis saame meie ka 50 aastaseks ju! Ja kui maailm peaks pöörlemise lõpetama, siis ma loodan, et ma sel hetkel päiksepoolsel küljel olen ;)

    VastaKustuta
  6. Tannu ei saa kunagi 50, lihtsalt EI SAA! :D

    VastaKustuta
  7. Tšekkasin asja, aastal 2030 see siiski ilmselt juhtub. Kahjuks.
    Teisalt, kui ta vananedes jääb sama ägedaks nagu näiteks Sal-Saller, siis pole probleemi ju :)Peaasi, et ta kiilaks ei läheks....

    Ingrid, tüdrukud ei saa kunagi 50, meie oleme igavesti kahekümneviiesed, meil lisandub raasike tarkust, ent mitte aastaid :)

    VastaKustuta