10 veebruar 2016

Sutsakad

 

"Abielus, siiski üksi" S. Hoffmann

Nii ja naa. Tervikpilt ei tahtnud kohe kuidagi tekkida ning viimaks ei olnudki see enam eesmärk (kuigi enamasti ma siiski tahan,et lugedes mingid pildid silme ette tekiksid). Märksa enam paelus hõreda jutustuse hõrk elegants. Teate küll, toimuvaga jääb lõpuni ületamatu distants, kuid midagi ses tekstis on, mis köidab.Ivake siit ja teine sealt. Prantsusmaa, hea toit ja veelgi paremad veined lõid selle fooni, mis muidu puudu jäi.
 
NB! Kuigi pealkiri annaks alust labase naistekaga seostamiseks, siis see on igatahes ekslik.




 
"Mina, vandersell" ja "Brasiilia - kired ja kontrastid" L. Kängsepp
 
Ilmselgelt sihtotstarbeline lugemine, mis vist paraku veidi hiljaks jäänud. Esiteks juhtus see, et mulle anti vale raamat, mille ma siiski ka koju tõin. Selgus, et Brasiiliast oli seal kaduvväike osa. Okei, selle ma lugesin ja see oli võrdlemisi haarav (isiklik kogemus + faktid + vihjed= ideaalne kooslus reisiraamatuks). Olulisima infokilluna panin enda jaoks tallele, et ma jumala pärast kodumaiseid bikiine kaasa ei võta ja seal selga ei pane :)
 
Mõistes, et olin vale raamatu saanud, ruttasin seda siis teise vastu vahetama. Seda aga oleks pidanud pool aastat tagasi lugema. Sobib päris esmaste teadmiste hankimiseks, ühe maa kohta saab teada kõigest kõike, ent paari lausega. Peamiselt keskendeb kuivadele faktidele, mida leiab mujaltki. Näpunäiteid jaopärast ja isiklikke läbielamisi sootuks olematult.  

 
 

"Diplomaatiline pagas" B. Keenan
Ehk siis neist kahest esimene, minu käes lihtsalt vastupidises järjekorras :) Tädi on sama naljakas ja vaimukas nagu karta oligi. Naersin korduvalt ja valjusti. Need lapsed, keda ta nüüd alles mehele pani ja kelle sünnitustele kaasa elas, on alles planeerimisel, raamatu viimasteks lehekülgedeks saabub õudne puberteet.
Brüsselit on vähem, seevastu teisi eksootilisi maid hulga rohkem. Rohkem on ka lugusid ämblikest (vaimustav eelmäng minu järgmise kuu jaoks! ja ma olen sedaöeldes maru irooniline).


"Gogoli disko" P. Matsin

Kurat, autor läks valesti vist.  Aga muidu on nii, et ma pean seda teist korda veel lugema, sest... Punkt üks, ma jäin liialt kinni tegevuse toimumiskohta. Liiga palju tuttavaid kohti (muidugi te arvasite nüüd ära - Viljandi). Punkt kaks, siin oli mingi mõnus jutustav stiil, mis mind enda lummusse haaras. Seega läks lugu ise minust suuresti mööda. Nojah, tegelasi tuli ka rodumisi sisse ja need panid mu väsinud aju kahtlaselt vibreerima. Nauditav igatahes.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar