19 juuni 2016

"Norma" Sofi Oksanen


Ma olen alati mõelnud, et sel tüdrukul on  mingi oma rida juustega ajada ja et millal ta selle raamatusse paneb :) See nüüd ei tähenda, et ma usuks, et tema selline juustehull oleks ja erilist pappi välja pritsiks nagu "Normas" kirjeldatud tüübid, ent ilmselgelt on ta teemaga rohkem kui kursis kui mingi suvaline tädi.

Kummaline raamat, ma ütlen. Ühelt poolt parajalt pinget hoidev, teisalt üksjagu segane. Need juuste hankimise ja beebifarmide pooled segunesid omavahel kuidagi kaootiliselt. Et ma nagu sain aru küll, mis olid tema lähteteemad ja kuidas ta järk-järgult lugejale kaarte kavatses avada, kuid see toimus veidi... jah, just nimelt segaselt. Kohati oli see häiriv. Ja kui üks lugu juba selline tõsine susserdamine on, siis jäävad viimaseks leheküljeks ikkagi mingid otsad sõlmimata (autori jaoks muidugi mitte, kuid minul kadus järg käest).
Kiitus kindlasti põhjaliku taustatöö eest, sest ma kujutan ette, et ta on keskmiselt enam süvitsi neid surrogaatema ja inimjuustega kaubitsemise teemasid uurinud.

"Kes valitseb unistusi, valitseb maailma. Kes valitseb juukseid, valitseb naisi. Kes valitseb naiste paljunemisvõimet, valitseb ka mehi. Kes suudab teha õnnelikuks naised, teeb õnnelikuks ka mehed, ja kes annab juuksed kiilaspäisele või lapse viljatule, on nende kuningas."

Suvelugemiseks igati okei.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar