20 oktoober 2016

"Õnn tuleb magades"


Režissöör: Mart Kivastik
Osades: Katariina Unt, Ivo Uukkivi, Tiit Sukk, Ita Ever, Katrin Pärn, Mari-Liis Lill, Veikko Täär, Hannes Kaljujärv, Tiit Palu, Tõnu Oja

Selline tõsiselt tüüpiline Eesti film, mille puhul tunned ära hea stsenaariumi, aga edasi ripnevad traagelniidid siin ja seal. Mõistad, et siin on diibid mõttekohad, tagasivaated, meenutused, ent need on kuidagi võõrkehana kokku poogitud. Tekstis mulle tegelikult selline võte väga meeldib, kuid kinolinal sujuvuse saavutamine ei taha alati ja kõigil õnnestuda. kahjuks. Niisamuti need humoorikad momendid - jah, neid oli. Kuid mitmelgi korral pöörati need labaseks. Nii juhtubki, et head naljad muunduvad ühel hetkel "Heeringaks..." kätte.

Teisalt, ma ei mõista kedagi hukka, sest kuigi see on mulle vastumeelne, adun ma üha enam, et rahvas vist vajabki sellist ... nalja. Mõned aastad tagasi oli labase huumori võrdkuju "Heeringas...", nüüd on sarnaseid saateid tekkinud nagu seeni pärast vihma. Võib-olla ma hakkan lihtsalt vanaks jääma? Kui ma kuulen-näen juba viis minutitki "Padjaklubi", "Kellapeid" või "Papasid-mammasid", siis läheb mul silme eest mustaks. Kas seda peetaksegi silmas, kui räägitakse inimkonna mandumisest? Et nali seisneb peaasjalikult jalaga p...e ja puust ja punaseks ette mämmutamisest - aga kuhu jääb varjatud huumor, stiil ja taktitunne?

Aga ärge muretsege, see on naljakas film. Kui kinopublik juba ainuüksi Uukkivi palja tagumendi peale naerust rõkkab, siis mis veel muudest naeuratajatest kõnelda.

Ja ma mõtlen ka, et... kui ma ei oleks paar nädalat varem vaadanud "Luurajat ja luuletajat", kus oli võrdlemisi peent ja väljapeetud huumorit, siis ehk oleksin ka "Õnn tuleb magades" osas leebem olnud...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar