29 november 2016

Elust Eestis

Eesti romaani peab ikka alal hoidma, nii harva, kui selleks võimalust üldse on. Kaks sellist on nüüd enne kiiret jõuluaega ilmunud.

"Pildilt kukkujad" Tiina Laanemilt lämmatas mind dialoogiga (ja nagu ma nüüd näen, siis on see põhjusega), muus osas oli kõik tema endises headuses. Mulle on tema kirjutatu ikka sümpaatne lugeda olnud - inimlikud karakterid, lihtsad elud oma keerulistes vaatenurkades. Veidi ängistav, seda küll.


"Mull" Birk Rohelend
"Mulli" puhul ma veidi aega kõhklesin, ilmselt kartsin rusuvate meeleolude jätkumist. Kinnisvaramaakleri rõõmud on ju enamasti lühiajalised, pensionieelikust ja hääbuva abielu kammitsais oleva maakleri omad seda enam :) Ent ma ei tea, kas oli minu eelhäälestus optimistlikum või oli Rohelend omamoodi vindiga huumorit siia sisse põiminud, igatahes leidus lõbusaid momente ja mulle karvamööda tänase ühiskonna tögamist (ma kohe kujutan ette, kuidas autor seda kuuldes haaraks kahe käega peast ja karjataks, et midagi sellist seal küll ei olnud, et see oli sügavalt traagiline nägemus tänasest eestist:)). Näiteks olen ma siiani veidi kõhkleval seisukohal raamatutegelastele antud perenimede suhtes. Need olid kuidagi lõbusad, kuigi ma pole sugugi kindel, et need olid mõeldud sedasi mõjuma. Aga äkki ikkagi olid...

Ja kuigi siin dialoogi üleküllust ei olnud (jee!), siis oli siin midagi... ma ei teagi, mida. See ei olnud draamalik tekst, vist ka mitte filmilik, aga äkki siis midagi telesarjalikku. Lugedes tekkinud pildid ja nende mõõdukalt tempokas vaheldumine lõi sellise tunde.

P.S. Land Roveri raamatus esinenud kirjapilti "Landrover" ma muidugi ei suuda andestada :)

3 kommentaari:

  1. Hei! See oli ikka mõeldudki musta huumoriga raamatuna, absoluutselt mitte pisarakiskujana. Ja ma ei kujuta ette, kuidas Land Rover selliseks muutus, tõesti piinlik :)
    Soojad tervitused!

    VastaKustuta
  2. No kuna muus osas oli kõik igati vinks-vonks, siis ma ikkagi leebun ning kiidan ja tänan toreda loo eest!

    VastaKustuta
  3. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta