12 november 2016

"Oravarattast otse põrgutulle" Paul Delahunt-Rimmer


Kui jätta kõrvale tõsiasi, et see on äärmiselt ebaõnnestunud esikaanega ja keeletoimetamata tekst (nad ei saa isegi kohanimedega hakkama - Corfu, Rhodes, Bankok, ning kreekakeelsete väljendite kursiivi panek on kaootiline), siis muidu on tegemist võr-ra-tu looga. See on just selline reisiraamat, milliseid ma jumaldan! Ja no muidugi pole vähem tähtis ka fakt, et tegemist on ju Kreeka saarega -  Amorgós nimeks.

Võib ju nüüd väita, et neid raamatuid, kus autor ostab räämas ja lagunenud majalobudiku Lõuna-Prantsusmaal, Itaalias, Kreekas, Hispaanias vms kohas ja siis hakkab seda vaikselt kõpitsema, ise samal ajal riuklike kohalikega rinda pistes, on ilmunud lademes. Ma võiksin neid lõputult lugeda, AGA... ma võin teid lohutada, et see siin on siiski veidi erinev eelpool nimetatutest. Nimelt jõuab siinne paar maja ostmiseni suhteliselt raamatu lõpuosas ja too maja polegi loos peamine (tegelikult on see maja lausa eeskujulikult juba itaallaste poolt üles vuntsitud).

Tegemist on hoopiski matkahulludega, kes pärast mitut aastat Amorgósel puhkamist tahavad ise mõned matkareisipaketid kokku panna ning neid läbi viima hakata. Mis omakorda tähendab, et neilt lehekülgedelt leiab ohtralt lahedat kohalikku koloriiti, vahvaid isiklikke läbielamisi ja seiklusi, sekka muidugi ka isesuguseid brittidest matkaturiste.  Möödaminnes ja mängleva kergusega pajatatakse meile ka saare ajaloost, loodusest, kommetest - kõike ja parajates kogustes. Ideaalne doseeritus ongi reisiraamatu edu võti. Ja kes matkamist (see on ju peaaegu et sport!) püstipööraselt kardavad (nagu näiteks mina), siis ärge peljake - nad ei ole sellest liiga pikalt ja tüütult kirjutanud, täitsa loetavalt pigem.

Külluses leidub siin ka peent briti huumorit, tõsi, lohisevas tõlkes läheb nii mõndagi kaotsi, ent ma luban, et nalja saab sellest hoolimata. Tekst on nii värvikas, et tegelikult lugedes illustratiivsest materjalist puudust ei tunnegi. Kellel aga siiski kripeldab, et milline see paljuülistatud saareke välja näeb, siis nende matkaäri ajamiseks loodud veebileht on kenasti leitav ja võib ise pilgu peale visata.

P.S. Ma loodan, et kodanik Paul Delahunt-Rimmer ei ole viimased aastad lihtsalt niisama käed rüpes istunud, vaid on veel midagi kirjutanud (Amorgóse matkajuht ei lähe arvesse minu jaoks), sest ma vajan lisa.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar