31 detsember 2016

2016

Ma tahtsin juba õige mitu päeva varem selle postituse ära teha, kasvõi lihtsalt valmis kirjutada. Aga ma ei saa üle ega ümber sellest, kui mõnus on ikka just viimasel õhtul aasta kokku võtta, vaadata tagasi, mõelda tehtule, paljude tegemistega olla lõppkokkuvõttes rahul, väheste asjade puhul püüda rohkemat.

2016 oli kahtlemata uudne ja põnev ja tegus.
Aasta koht on ikka Hiiumaa:)
See oli aasta, mil tõeline maarott sai nõrkemiseni mere lähedust tunda, eriliselt tahaks esile tõsta fantastilist maikuud. Lahes oli vesi nii madal ja soe, et võis üle lahe kõndida.


Ja siis muidugi see hirm ja valu ja võlu ja värin lauda näol - ehk et Aasta tegu.


Esimest korda elus sai minust kassiinimene (kuigi ebaõnnestunult) - Aasta loom on Hallooo.


Ja kuigi kakukesel olid vanemad olemas, siis ikkagi on tunne nagu oleks peaaegu ise need pojukesed üles kasvatanud :))))))) (kuigi nüüd neid vanu pilte lapates olen ma järsku segaduses, kas siin fotol on noor või vana tegelane...Näeb välja nii hall nagu oleks kakuvanem, aga teisalt tundub mulle, et ma klõpsisin alailma just ikka noortest pilte teha, et miks peaks mul siis siin kaustas vana kakk olema...)
Aasta lind kõrvukräts.


Siseturismi tipphetk ja -tegija oli kindlasti Kolga mõis. Kontekstiväliselt ei olnud selles, oma olemuselt kiirel, lühikesel ja plaanivälisel, retkel midagi erilist, kuid kõik, mis seal juhtus ja kuidas asjad sattusid kokku jooksma, see oli just s e e, mille pärast me ju oma ninaotsa koduukse vahelt välja pistame!
 No ja natuke samasse klassi liigitaks ka Hedvig Hansoni kontserdi Haapsalus. Hops paati, hops üle, hops kuursaali, hea muusika, sama hea toit, hops paati ja saarde tagasi. Ha-haa, ja siis põhiline nali muidugi Heltermaa sadamas ja öine torm ja...


Aasta reis on kahtlemata Brasiilia, kuigi see on juba nii eelmine sajand, et kes seda ikka mäletab.


Loomingulises plaanis oli paraku suhteliselt uimane aasta. Paar reisilugu on ilmunud, midagi veel tulemata, paaris žüriis olles sain lugeda värskendavat omaloomingut. Olnud on kaks sisutoimetamist, neist on ilmunud "Minu Kreeta", teine raamat on alles töös. Kirjutamine võib, aga ei pruugi!, hoo sisse saada küll. Ka selles lahtris domineerib number kaks. Aga see kõik on juba ilmselt uue aasta teema.

Lugemine seevastu tuli mul oluliselt paremini välja :)))) Hoolimata sellest, et kevad-suvel sain häbiväärselt harva mahti raamatut haarata ja et vähemalt üks kuu sai oldud reisides ja piiratud raamatuhulgaga. Otsustasin viimaks tõsisemalt ette võtta loetud raamatute Goodreads´is märkimise, et sellega isiklikku statistikat hõlpsamini jälgitavaks muuta. Hakkab juba vaikselt meeldima ja harjumuseks saama sinna see raamatute märkimine.
Nii et, uskudes seda portaali on seis järgmine: raamatuid 110, lehekülgi 26 714, minu antud keskmine hinne 3,6. Tõsi, mingi osa raamatuid on mul sinna kandmata, sest neid polnud sinna üles riputatud, aga üle 10 ei tohiks neid olla (hoobilt meenuvad kohe Nõgisto ja Kalev Vapperi raamatud, paar reisiraamatut jms, lisaks juhtusin mõnda raamatut ka mitmendat korda lugema). Vaatan ja vaatan seda sealset nimekirja, aga ikkagi on raske parimat nimetada, väga häid oli ju mitmeid.  


Aga mis peamine, mina ise ja mu lähedased oleme täie elu ja tervise juures! Aasta oli just selline nagu olema peabki - et midagi õpiks, areneks, kogeks. Et oleks põhjust vaimustuda ja särada! Et oleks aega niisama olla ja mõtiskleda. Et oleks raamatuid, raamatuid, raamatuid...
Seda kõike selles kohe lõppevas aastas oli ja kui hästi ma nüüd ka ei pingutaks, siis tegelikult sedasama tahaks ka uueks aastaks endale ja teilegi soovida :)!

Mõnusat lõppu!




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar