16 jaanuar 2017

"Kus ma olen ja kuidas sina võid palju kaugemale jõuda" Mihkel Raud



Mulle ei meeldi ekraanilt raamatuid lugeda, lihtsalt ei meeldi. Ilmselt kuulun lootusetult paberimudijate-põlvkonda. Kuigi ma saan muidugi aru virtuaali eelistest, nagu ka seekord juhtus. Ma tegelikult ei kavatsenud seda raamatut lugeda, sest eneseabiraamatud on üks salakaval võrk, millesse lihtne takerduda. No esmalt lajatavad nad sulle lahtise käega ja teevad puust ja punaseks, milline tropp ja ebaõnnestunud tüüp sa oled. Edasi hakkab igasuguse iseseisva mõtlemise uinutamine, sind püütakse teha ajudeta käsnaks, millele sööda ette mida tahes, ta imab kõik endasse, ise ei pea enam mõtlema. Eneseabiõpikud teevad su eest kõik ära, petlikult lahe ja mugav.

Aga mis sa selles Viljandi-Tallinna bussis loksudes ikka targemat teed kui loed, hädaga kas või ekraanilt. Ülejäänu lõpetasin eile praamil - jällegi üks ütlemata hea koht lugemiseks. Tõsi, eile olid paadis filmivõtted ja liiga lõdvaks ei saanud end lugedes lasta, sest noh... lugedes ma võin end mõnikord unustada ja liiga koduselt tundma hakata :)

Rauast siis kõneldes. Palju on juba öeldud ja pikalt kordama ei viitsi hakata. Niisama lugemisena täitsa mõnus ja hea. Need välkaritest maailmaparandajate targutused lasin suht diagonaalis üle ja pean tunnistama, et minust nende lugejat ei ole (kel aga huvi, siis siit raamatust leiab kuhjaga soovitusi ja viiteid lisalugemiseks!). 

Nüüd aga üks oluline asi, mille eest ma autorit kiita tahan - lõpuks ometi on keegi Vesivärava müügigurud raamatusse raiunud! Tõsi, Raud kirjutab neist natuke teisest vaatevinklist ja üldsegi oma dieedipeatükis, kuigi eks kaudselt ikkagi nende müügioskust kiites :) Nii et, kui teil vahel igav on või muidu nälg näpistab, siis astuge sealt läbi - lisaks vana kooli kodusele ja soodsale kõhutäiele on korralik show garanteeritud + võimalus läbida meelekindluse tuleproov :)

Sümpaatne on ka Raua kiiks õigekirja osas - ka mina teen mitmed otsused ja valikud just sellest lähtudes. Millega ma aga üldse rahul ei ole, on selle raamatu puudulik korrektuur. Jah, ma tean ju küll, kuidas need apsud tekivad ja mõistan, et autori ega toimetaja õigekirja tundmisega pole siin vähimatki pistmist (selle asja nimi on enamasti kiirus, lohakus, mõne tööprotsessis kasutatava programmi kesine valdamine). Igatahes, kui Mihkel Raud jõuab järgmisel korral käsikirja trükivalmiduseni ja tal tõepoolest keegi ei viitsi või ei taha korrektuuri lugeda, siis saatku mulle - teen ära, tasuta. Ent nii paljude näpukatega ei tohiks fail trükikotta minna.

Lugemise väljakutse 2017
Nr 36 Mitteilukirjanduslik raamat

1 kommentaar:

  1. Panin ka palju näpukaid tähele. Ühes kohas oli isegi kordus "sain saan", mis peaks kergesti silma jääma.

    VastaKustuta