29 jaanuar 2017

Tule homme jälle!

Mul on vist siiski süümekad, et ma viimati sellest Leelo Tungla raamatust nii lühidalt kirjutasin. Ja üldsegi, pooled mõtted ununesid tol korral.

Tahtsin tegelikult ikka nendest vanadest riuklikest sõnadest kõnelda. Need ju mulle hullupööra meeldivad. Eks nad on muidugi enamjaolt mõnest teisest keelest meile jõudnud, aga see ei kahanda nende väärtust mu jaoks. "Neitsi Maarja neljas päevas" oli näiteks minu vana lemmik "vekker". Või "komorjenviider". Tõsi, sellel on mitmeid erinevaid kirjapilte ja ma saan aru, et kõnealune variant on eriti vähelevinud ja selle guugeldamine palju edasi ei aita. Enim kasutatakse ikka otse saksakeelset varianti komm Morgen wieder, ehk siis tule homme jälle. Mina pean tunnistama, et seda toidunimetust (seni!) ei kasutanud. Aga nagu selgub, siis pisukeste mugandustega, olen juba aastaid midagi sarnast teinud küll. Nimetatud toit on siis lihtlabaselt ja maakeeli väljendudes soolase täidisega pannkook, mis on üle küpsetatud. Pakkimis- ja üleküpsetusviis on mul erinevad. Nimelt mina neid pole sedasi voltinud, vaid olen täidisega pannkoogid lihtsalt rulli keeranud. Ja ka praadimist pole ette võtnud, vaid need rullid tihedalt ahjuvormi ladunud ja o h t r a juustuga (mu suurim hirm on lahjad road, teate ju küll :D) üle puistanud ning ahju pistnud. Lõpuks rammusa hapukoorega pintslisse pistnud ja ilma saksapärast nime teadmata ikkagi rõõmsalt nurru löönud. Küllap ma austusest vanarahva vastu proovin lähiajal ka selle õige variandi öra.
 
Ah jaa, mis mind veel selle puhul naerma ajas...Mul on kombeks söögilauast tõusjale ja tänajale, sõltumata soost, vanusest või sugulusastmest, öelda "hea laps ja tule homme jälle!". See "tule homme jälle!" on nagu aamen kirikus, seda enam teeb nalja, et sellise nimega toit on tegelikult ka olemas. Ja õige ammusest ajast kusjuures! Igatahes on mul nüüd raudne plaan Adeline Tannbaumi kokaraamatud läbi tudeerida :)
 
P.S. Aitäh, kullapai Kairi, kihvti raamatuvihje eest :)!
P.P.S. Teile ma hetkel ei saa öelda, et tulge homme jälle - mõnda aega on eetris ilmselt vaikus, aga mõne nädala pärast kohtume! 

2 kommentaari:

  1. Jeebus, nüüd tekkis kohe kohutav (pann)koogiisu! Kui näeme, siis patustame jälle ja räägime headest raamatutest, eks! :) Komorjenviider!:)

    VastaKustuta
  2. Mul ka isutab :) Ja sind ootan juba ka pikisilmi siiamaile!!!
    Lehvitan!

    VastaKustuta