26 veebruar 2017

"Taevakirju" Argo Kasela


Nüüd tuleb kõigi lennusõprade hitihoiatus! 

Ma hullult ootasin selle raamatu jõudmist raamatukokku enne kõigile 7 lennule minekut, aga juhtus nii, et lugema sain asuda siiski vahetult pärast naasmist. Mõnes mõttes siit ju palju uut ei lisandunudki - tähelepanelik lendaja on paljut kirjeldatust isegi märganud, kröömike on lisandunud kindlasti "Mile High" seriaalist, ja nii see teadmistepagas kokku saabki. Mõned teemalõigud on mul siiski lünklikud, eriti (ja häbenen siinkohal silmad peast!) mis puudutab ohutusdemosid. Selles osas mõjus siinne raamat ilmselt oluliselt harivamalt kui vastavad näidistaidlused lennukis kohapeal. 

Ent tore lugeda ikkagi. Parajalt humoorikalt ja ladnalt kirjedatud nagunii. Kunagi, aastaid tagasi, mõtlesin ma, et midagi sarnast võikski erinevate ametipostide kohta ilmuda. Iga amet on võimalik põnevaks või igavaks kirjutada, kuis vaja on parajasti. Ühe ameti kohta kirjutasin endalegi midagi sarnast sahtlisse, aga sinna see jäänud ongi. Olin unustanud, aga nüüd seda stjuuardilugu lugedes tundsin käekirja ilmeksimatult ära.

Mõned kordused ja hoiakud ehk muutusid viimaks kergelt tüütuks, aga ei midagi hullu. 
Eriti tegi mulle aga nalja käsipagasi paigutus. Raamatust tuleb välja, et kõik reisijad tahavad pagasi kangesti üles riiulitele paigutada, mul aga on just nimelt vastupidi. Mul on haiglaslik vajadus see istme alla panna, sest noh.... esiteks olen ma piisavalt lühike inimene, kelle jaoks need upitamised kohe üldse seksikad ei ole (selg paljas, kõht paljas, kuskilt miskit paistab jms). Teiseks on mul permanentne mure, et äkki on mul lennu jooksul midagi tarvis kotist ja siis pean ma muudkui tõusma ja teisi tüütama ja upitama ja koti kallal sahmerdama ja poolt elamist laiali laotama. Jube mugav on istmelt tõusmata kotis sobrada ja asju korraldada. Ja mina, lollike, kartsin palju aastaid, et lennusaatjad võiksid mulle seepärast turja karata ja nägin ulmevaeva, et istme alla paremini oma kompse ära peita :))))))))))))))) Nüüd tuleb siit raamatust välja, et ma olen hoopis personali unelm, sest paljude lendajate jaoks on just oma käsipagasi istme alla sättimine häbiväärne tegevus. 

Seda ma aga ütlen küll, et ärge mõistke koheselt hukka neid, kes lennukis WC-d valest kohast otsivad või õigel hetkel tere ja tsaupakaa ei suuda öelda. Need astmed ja pöörded ja nurgad ja käänud, mis personalile kümneid või sadu kordi tuttavad, on mõnele lendajale esmakordsed või igatahes täiesti võõrad. Nii et nii sa kohmitsed mingeid asju kotti ära toppida, lisaks midagi vajalikku välja võtta, siis pardakaardi pealt istekohta vaadata, siis keegi koperdab su ees, keegi mässerdab sul kannul, vahel oled ise unine ja sassis omadega, ja seda kõike hoogsal kõnnakul. Mõnikord jääb niimoodi tõesti purser´i tervitus märkamata ja eks nii mõnigi kord on ka tervitusbrigaad ise millegi muuga hõivatud ja ei tee sind märkamagi. 
Ja no need tualetid. Mina, kes ma lendasin nii paljudki aastad oma elust ära sedamoodi, et ei käinudki lennu jooksul vetsus ja jooksin maandumise järel hoopis paarishüpete ja ristis jalgadega lennujaama poole, pole nende asukohaga eriti kunagi kursis olnud. Kord on need ees, kord taga, ja siis hoopis keskel, kord üht kätt ja siis hoopis mõlemat kätt ja no kust pagan peaks nende asukohta siis nii unepealt teadma. Ikka otsid ja vaatad ja kompad ja uurid.  Kuhugi kappi ma veel, õnneks!, ei ole asjale ronima hakanud, aga ma ei imestaks, kui mõni ka seda teeb :)   

P.S. Lugemise väljakutse kategooria valik taas äärmiselt meelevaldne, ma tean, aga mingisugust ulmet on mind tohutult raske lugema saada. Seega leian, et kõik, mis toimub juba 11 kilomeetri kõrgusel, ongi minu jaoks piisavalt kosmos ja ärge minult enamat nõudke :)))))


Lugemise väljakutse 2017
Nr 23, Raamat, mille tegevus toimub kosmoses

3 kommentaari:

  1. Sisu ja saadud teadmistega igati rahul, aga lohakusvigu andestamatult palju.

    VastaKustuta
  2. Kosmos... :D Mae, sa oled nii võluv! Järgmine kord, kui näeme, hakkan sult reisiraamatut välja pressima. Eesti väikesaared ei loe ja kassikleidis tähelepanu kõrvale juhtimine samuti mitte;) Anna hagu!

    VastaKustuta
  3. Singapuri metroos olin ma valmis üht tütarlast kleidist välja tõstma, sest tal oli sarnane kleit lindudega (ma tahan uskuda, et need olid pelikanid, ent selle viimase väite võib vist mu elava fantaasia arvele kirjutada). Hoolika vaatluse tulemusel ma tuvastasin, et see kleit mulle selga poleks siiski läinud, seega jäi ennekuulmatu vägivallaakt toime panemata.

    P.S.Kirjutamiseks mul aega pole, sest kogu mu aeg kulub võluv olemisele :) Muahhh!

    VastaKustuta